DRODZY RODZICE!

Przedstawiam propozycje zadań i zabaw z dziećmi w domu. Szczegółowe informacje będę przekazywała na grupie „WRÓBELKI”.

  • „Wieś i miasto” – szukanie różnic i podobieństw na ilustracji.
  • Zabawa „Dokończ zdanie…” – „Wieś kojarzy mi się z….”; „Miasto kojarzy mi się….”
  • „Praca rolnika”– filmik edukacyjny, klasyfikowanie, przeliczanie, praca z KP3.37.
  • „Słoma i siano” – porównywanie słomy i siana.
  • „Mieć w głowie siano” – rozumienie przysłowia.
  • „Do czego służy strach na wróble?” – rozmowa kierowana.
  • Zabawa muzyczna do piosenki ludowej Zasiali górale.
  •  „Co jest dłuższe?” – zabawa matematyczna.
  • „Rośliny uprawne” – poznawanie roślin, klasyfikacja, czytanie globalne. Filmik edukacyjny o roślinach.
  • „Praca na roli” –  praca plastyczna.
  • Zabawy ruchowe – wzmacnianie mięśni grzbietu, przestrzeganie zasad bhp.
  • Degustacja pieczywa – określanie smaku, zapachu, koloru, kształtu, nazywanie, porównywanie.
  • „Skąd się bierze chleb?” – pogadanka.
  • Jak powstaje mąka? – filmik edukacyjny.
  • Odgadywanie zagadek związanych z chlebem i jego produkcją.
  • „Od ziarenka do bochenka” – poznanie kolejnych etapów na filmiku edukacyjnym, budowanie wypowiedzi, dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, układanie historyjki obrazkowej, praca z  KP3.38.
  • „Od ziarenka do bochenka” – opowieść ruchowo  naśladowcza połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
  • „Wiosna na wsi” – słuchanie i wypowiadanie się na temat opowiadania.  Nazywanie uczuć: „docenienie”.
  • Zabawy matematyczne – przeliczanie elementów, rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych płaskich, praca z KP3.39a i 39b.
  • „Maszyny i narzędzia rolnicze” – film edukacyjny, pogadanka, zasady bezpieczeństwa przy wykorzystywaniu maszyn i narzędzi.
  • „Kosiarze” – zabawa naśladowcza.
  • „Traktor” – układanie puzzli.
  • „Pejzaż wiejski” – rysowanie.
  • „Czym jest ekologiczne gospodarstwo” –  rozmowa kierowana.
  • „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” –  filmik edukacyjny.
  • „Ekologiczna żywność” –  omówienie symbolu. Projektowanie własnego symbolu ekologicznej żywności. 
  • Poszukiwanie produktów ekologicznych w gazetkach sklepowych, czytanie cen, porównywanie.
  • Eksperyment  – „Ciecz nienewtonowska”.
  • Codzienne zabawy ruchowe na powietrzu – przestrzeganie zasad bhp.
  • „Piekarnia”; „Prace rolne” – zabawy w piaskownicy.
  • Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  • Zachęcanie dzieci do wykonania prac porządkowych w domu.
  • Język angielski.
  • Logopedia.

Leave a Comment