DRODZY RODZICE!
Przedstawiam propozycje zadań i zabaw z dziećmi w domu. Szczegółowe informacje będę przekazywała na grupie „WRÓBELKI”.
- „Wieś i miasto” – szukanie różnic i podobieństw na ilustracji.
- Zabawa „Dokończ zdanie…” – „Wieś kojarzy mi się z….”; „Miasto kojarzy mi się….”
- „Praca rolnika”– filmik edukacyjny, klasyfikowanie, przeliczanie, praca z KP3.37.
- „Słoma i siano” – porównywanie słomy i siana.
- „Mieć w głowie siano” – rozumienie przysłowia.
- „Do czego służy strach na wróble?” – rozmowa kierowana.
- Zabawa muzyczna do piosenki ludowej Zasiali górale.
- „Co jest dłuższe?” – zabawa matematyczna.
- „Rośliny uprawne” – poznawanie roślin, klasyfikacja, czytanie globalne. Filmik edukacyjny o roślinach.
- „Praca na roli” – praca plastyczna.
- Zabawy ruchowe – wzmacnianie mięśni grzbietu, przestrzeganie zasad bhp.
- Degustacja pieczywa – określanie smaku, zapachu, koloru, kształtu, nazywanie, porównywanie.
- „Skąd się bierze chleb?” – pogadanka.
- Jak powstaje mąka? – filmik edukacyjny.
- Odgadywanie zagadek związanych z chlebem i jego produkcją.
- „Od ziarenka do bochenka” – poznanie kolejnych etapów na filmiku edukacyjnym, budowanie wypowiedzi, dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, układanie historyjki obrazkowej, praca z KP3.38.
- „Od ziarenka do bochenka” – opowieść ruchowo naśladowcza połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
- „Wiosna na wsi” – słuchanie i wypowiadanie się na temat opowiadania. Nazywanie uczuć: „docenienie”.
- Zabawy matematyczne – przeliczanie elementów, rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych płaskich, praca z KP3.39a i 39b.
- „Maszyny i narzędzia rolnicze” – film edukacyjny, pogadanka, zasady bezpieczeństwa przy wykorzystywaniu maszyn i narzędzi.
- „Kosiarze” – zabawa naśladowcza.
- „Traktor” – układanie puzzli.
- „Pejzaż wiejski” – rysowanie.
- „Czym jest ekologiczne gospodarstwo” – rozmowa kierowana.
- „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” – filmik edukacyjny.
- „Ekologiczna żywność” – omówienie symbolu. Projektowanie własnego symbolu ekologicznej żywności.
- Poszukiwanie produktów ekologicznych w gazetkach sklepowych, czytanie cen, porównywanie.
- Eksperyment – „Ciecz nienewtonowska”.
- Codzienne zabawy ruchowe na powietrzu – przestrzeganie zasad bhp.
- „Piekarnia”; „Prace rolne” – zabawy w piaskownicy.
- Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
- Zachęcanie dzieci do wykonania prac porządkowych w domu.
- Język angielski.
- Logopedia.