Logopedia

„Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział wszystko co pomyśli głowa”

                                                                                                              [Juliusz Słowacki]

 

 

 


GODZINY  PRACY  LOGOPEDY

 

 

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8.15 – 9.00 Przed. Jeżowa Przed. Ciasna
5-l
Przed.Ciasna

6-l

Przed. Glinica

 

Przed.Ciasna

4-l

9.30 – 10.15 Przed. Ciasna
3-l
10.45-11.15 Rewalidacja
10.45-11.45 Rewalidacja
11.15-12.15 Rewalidacja
12.15-13.00 Przed. Zborowskie
13.00-13.30 Rewalidacja

 

 



Praca logopedy polega na prowadzeniu ćwiczeń logopedycznych, m.in.:   

–    oddechowych,

–    głosowych,

–    logorytmicznych,

–    słuchowych,

–     artykulacyjnych

–    leksykalnych.

 

Podczas prowadzonych przeze mnie zajęć, staram się połączyć naukę z zabawą i ruchem. Ważną rolę odgrywa także motywacja dzieci, dlatego nagradzam nie tylko pozytywne wyniki, ale też chęć do ćwiczeń i wytrwałość.

 

  •   We wrześniu każdego roku szkolnego, prowadzone są przesiewowe badania mowy wszystkich dzieci. Następnie dzieci  zakwalifikowane są na terapię grupową w zależności od indywidualnych potrzeb.
  •   Na  podstawie badań logopedycznych zostaje sformułowana diagnoza logopedyczna
    i opracowany grupowy i indywidualny plan terapii dla każdego dziecka.
  • Terapia prowadzona jest  w grupach czteroosobowych.
  •   Proszę, by dzieci w dniu zajęć przynosiły zeszyty i teczki
    i pozostawiały je w swoich szafkach w szatni.

 

      W pozostałe dni zeszyt i teczka powinny być w domu, aby rodzice mogli wykonywać z dzieckiem zalecone ćwiczenia.

 

 

 

Drodzy Rodzice!

     Pamiętajcie, że najistotniejszym elementem terapii logopedycznej jesteście WY!
Bez codziennych, systematycznych ćwiczeń, same spotkania z logopedą nie przyniosą dużych efektów.
    
Logopeda bowiem ma za zadanie ukierunkować, wspomagać i wspierać rodziców w terapii dziecka.
Zachęcam zatem do powtarzania i utrwalania materiału z zajęć, ponieważ bez utrwalonego materiału nie można przejść do kolejnego etapu ćwiczeń.

Wystarczy kilka minut ćwiczeń, które warto wplatać w codzienne czynności, np.
w drodze do przedszkola, na spacerze, przed lustrem po umyciu zębów.

Dzieci, które uczęszczają na terapię robią widoczne postępy w rozwijaniu mowy, szczególnie te, które mają wsparcie i pomoc w rodzinie.

 

Dla dobra dziecka i osiągnięcia sukcesu w terapii zachęcam do jak najczęstszych indywidualnych kontaktów z logopedą poprzez rozmowę lub korespondencję w zeszycie logopedycznym.

Logopeda

Mariola Siwiaszczyk

Bawimy się muzyką , tańcem, ruchem, śpiewem – odkryjemy talent twojego dziecka