„Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział wszystko co pomyśli głowa”
[Juliusz Słowacki]
GODZINY PRACY LOGOPEDY
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
8.15 – 9.00 | Przed. Jeżowa | Przed. Ciasna 5-l |
Przed.Ciasna
6-l |
Przed. Glinica
|
Przed.Ciasna
4-l |
9.30 – 10.15 | Przed. Ciasna 3-l |
||||
10.45-11.15 | Rewalidacja | ||||
10.45-11.45 | Rewalidacja | ||||
11.15-12.15 | Rewalidacja | ||||
12.15-13.00 | Przed. Zborowskie | ||||
13.00-13.30 | Rewalidacja |
Praca logopedy polega na prowadzeniu ćwiczeń logopedycznych, m.in.:
– oddechowych,
– głosowych,
– logorytmicznych,
– słuchowych,
– artykulacyjnych
– leksykalnych.
Podczas prowadzonych przeze mnie zajęć, staram się połączyć naukę z zabawą i ruchem. Ważną rolę odgrywa także motywacja dzieci, dlatego nagradzam nie tylko pozytywne wyniki, ale też chęć do ćwiczeń i wytrwałość.
- We wrześniu każdego roku szkolnego, prowadzone są przesiewowe badania mowy wszystkich dzieci. Następnie dzieci zakwalifikowane są na terapię grupową w zależności od indywidualnych potrzeb.
- Na podstawie badań logopedycznych zostaje sformułowana diagnoza logopedyczna
i opracowany grupowy i indywidualny plan terapii dla każdego dziecka.
- Terapia prowadzona jest w grupach czteroosobowych.
- Proszę, by dzieci w dniu zajęć przynosiły zeszyty i teczki
i pozostawiały je w swoich szafkach w szatni.
W pozostałe dni zeszyt i teczka powinny być w domu, aby rodzice mogli wykonywać z dzieckiem zalecone ćwiczenia.
Drodzy Rodzice!
Pamiętajcie, że najistotniejszym elementem terapii logopedycznej jesteście WY!
Bez codziennych, systematycznych ćwiczeń, same spotkania z logopedą nie przyniosą dużych efektów.
Logopeda bowiem ma za zadanie ukierunkować, wspomagać i wspierać rodziców w terapii dziecka. Zachęcam zatem do powtarzania i utrwalania materiału z zajęć, ponieważ bez utrwalonego materiału nie można przejść do kolejnego etapu ćwiczeń.
Wystarczy kilka minut ćwiczeń, które warto wplatać w codzienne czynności, np.
w drodze do przedszkola, na spacerze, przed lustrem po umyciu zębów.
Dzieci, które uczęszczają na terapię robią widoczne postępy w rozwijaniu mowy, szczególnie te, które mają wsparcie i pomoc w rodzinie.
Dla dobra dziecka i osiągnięcia sukcesu w terapii zachęcam do jak najczęstszych indywidualnych kontaktów z logopedą poprzez rozmowę lub korespondencję w zeszycie logopedycznym.
Logopeda
Mariola Siwiaszczyk
Bawimy się muzyką , tańcem, ruchem, śpiewem – odkryjemy talent twojego dziecka



