“PRACA ROLNIKA” – praca zdalna – 12.04-16.04.2021r.

ZAJĘCIA ZDALNE – 12.04 – 16.04.2021r.

TEMAT TYGODNIA – „PRACA ROLNIKA”

PONIEDZIAŁEK  – Dzień w gospodarstwie

  • „Rozmowy zwierząt” – uważne słuchanie utworu i rozumienie jego treści.
  • KP s 48 -kącik grafomotoryczny – pisanie nazw zwierząt po śladzie
  • „Wiejskie odgłosy” – rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie aparatu mowy
  • Bal w zagrodzie – zabawa ruchowa
  • Wykonanie zadania w karcie pracy s 44a łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku
  • S 44b – przeliczanie figur zabawy ruchowo – słuchowe, odczytywanie zdań łączenie ich z obrazkiem
  • Praca plastyczna „Zwierzęta w zagrodzie
  • Młodsze dzieci KP s 25 – łączenie zwierząt z pokarmami, liczenie ich, rysowanie w ramce tyle kresek ile jest zwierząt

WTOREK – Na polu

  • Zabawy ruchowe „Gimnastyka z wiejskimi zwierzętami”
  • Słuchanie wiersza L.Wiszniewskiego  „Wspólna praca”- wyjaśnienie trudnych słów, rozmowa kierowana pytaniami dotycząca treści.
  • Obejrzenie filmiku i rozmowa na temat: Dlaczego rodziny rosną?
  • Zabawa ruchowa : Taczki”
  • Wykonanie zadania w KP s 45a –przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności,rysowanie po śladzie pędów fasoli. KP s 45b -rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców
  • Zabawy na świeżym powietrzu
  • „Rolnik w polu” – masażyk wg  B.Gawrońskiej

ŚRODA –Maszyny rolnicze

  • Obejrzenie filmiku edukacyjnego: Prace w polu na wsi – maszyny i narzędzia rolnicze.
  • „Maszyny rolnicze”- ćwiczenia słownikowe. Podział nazw maszyn i narzędzi na sylaby i głoski
  • Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania
  • Zabawa ruchowa : „ Orzemy pole”
  • Książka zabaw z literami s. 63 – ćwiczenia w czytaniu prostego tekstu.
  • Umiemy liczyć – zabawy zliczeniem, dodawaniem.
  • Wykonanie zadania w KP s46a – zapisywanie i rozwiązywanie działań arytmetycznych, dodawanie w zakresie 10. Czytanie sylab i utworzonych z nich wyrazów.

CZWARTEK -Wiejskie produkty

  • Słuchanie opowiadania oraz obejrzenie filmiku : „Jak powstaje chleb”?–rozmowa kierowana pytaniami.
  • Różne zboża – oglądanie ilustracji w Książce zabaw z literami, rozmowa do czego wykorzystuje się zboża?.
  • Masażyk „Babcia placek ugniatała”
  • Zabawa ruchowa:”Maszyny rolnicze”
  • Wykonanie zadania w KP s 47a – układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki.
  • Lepienie pieczywaz masy solnej .
  • Wiosenny spacer z rodzicami  ,obserwacja pracy na polach

PIĄTEK –Cztery pory roku w gospodarstwie

  • Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej–„ Od wiosny do wiosny”
  • Wykonanie zadania w KP s 47b – odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku, nalepianie nazw pór roku pod obrazkami.
  • „Stary Donald farmę miał”- zabawa ruchowa, ortofoniczna przy piosence.
  • „Co zaczyna się głoską…?”- zabawa słownikowa.
  • „Ciasteczka”- propozycja pieczenia ciasteczek z rodzicami według podanego przepisu.
  • Wykonanie zadania w KP s 48b -kącik grafomotoryczny- uzupełnianie tabeli symbolami według wzoru.

SZCZEGÓŁOWE PROPOZYCJE Z OPISEM, FILMIKAMI I ZAŁĄCZNIKAMI BĘDĄ PEZESYŁANE KAŻDEGO DNIA NA GRUPIE WhatsApp.