ZAJĘCIA ZDALNE – 12.04 – 16.04.2021r.
TEMAT TYGODNIA – „PRACA ROLNIKA”
PONIEDZIAŁEK – Dzień w gospodarstwie
- „Rozmowy zwierząt” – uważne słuchanie utworu i rozumienie jego treści.
- KP s 48 -kącik grafomotoryczny – pisanie nazw zwierząt po śladzie
- „Wiejskie odgłosy” – rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie aparatu mowy
- Bal w zagrodzie – zabawa ruchowa
- Wykonanie zadania w karcie pracy s 44a łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku
- S 44b – przeliczanie figur zabawy ruchowo – słuchowe, odczytywanie zdań łączenie ich z obrazkiem
- Praca plastyczna „Zwierzęta w zagrodzie
- Młodsze dzieci KP s 25 – łączenie zwierząt z pokarmami, liczenie ich, rysowanie w ramce tyle kresek ile jest zwierząt
WTOREK – Na polu
- Zabawy ruchowe „Gimnastyka z wiejskimi zwierzętami”
- Słuchanie wiersza L.Wiszniewskiego „Wspólna praca”- wyjaśnienie trudnych słów, rozmowa kierowana pytaniami dotycząca treści.
- Obejrzenie filmiku i rozmowa na temat: Dlaczego rodziny rosną?
- Zabawa ruchowa : Taczki”
- Wykonanie zadania w KP s 45a –przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności,rysowanie po śladzie pędów fasoli. KP s 45b -rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców
- Zabawy na świeżym powietrzu
- „Rolnik w polu” – masażyk wg B.Gawrońskiej
ŚRODA –Maszyny rolnicze
- Obejrzenie filmiku edukacyjnego: Prace w polu na wsi – maszyny i narzędzia rolnicze.
- „Maszyny rolnicze”- ćwiczenia słownikowe. Podział nazw maszyn i narzędzi na sylaby i głoski
- Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania
- Zabawa ruchowa : „ Orzemy pole”
- Książka zabaw z literami s. 63 – ćwiczenia w czytaniu prostego tekstu.
- Umiemy liczyć – zabawy zliczeniem, dodawaniem.
- Wykonanie zadania w KP s46a – zapisywanie i rozwiązywanie działań arytmetycznych, dodawanie w zakresie 10. Czytanie sylab i utworzonych z nich wyrazów.
CZWARTEK -Wiejskie produkty
- Słuchanie opowiadania oraz obejrzenie filmiku : „Jak powstaje chleb”?–rozmowa kierowana pytaniami.
- Różne zboża – oglądanie ilustracji w Książce zabaw z literami, rozmowa do czego wykorzystuje się zboża?.
- Masażyk „Babcia placek ugniatała”
- Zabawa ruchowa:”Maszyny rolnicze”
- Wykonanie zadania w KP s 47a – układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki.
- Lepienie pieczywaz masy solnej .
- Wiosenny spacer z rodzicami ,obserwacja pracy na polach
PIĄTEK –Cztery pory roku w gospodarstwie
- Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej–„ Od wiosny do wiosny”
- Wykonanie zadania w KP s 47b – odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku, nalepianie nazw pór roku pod obrazkami.
- „Stary Donald farmę miał”- zabawa ruchowa, ortofoniczna przy piosence.
- „Co zaczyna się głoską…?”- zabawa słownikowa.
- „Ciasteczka”- propozycja pieczenia ciasteczek z rodzicami według podanego przepisu.
- Wykonanie zadania w KP s 48b -kącik grafomotoryczny- uzupełnianie tabeli symbolami według wzoru.
SZCZEGÓŁOWE PROPOZYCJE Z OPISEM, FILMIKAMI I ZAŁĄCZNIKAMI BĘDĄ PEZESYŁANE KAŻDEGO DNIA NA GRUPIE WhatsApp.