Grupa ,,Żabki”

żabki

Co tydzień będę przekazywała propozycje zadań, zabaw z dziećmi w domu ( szczegóły będą podawane na naszej grupie WhatsApp). Będą tu również podawane propozycje zabaw z języka angielskiego i zajęć z rytmiki. W razie pytań proszę kontaktować się na grupie WhatsApp lub telefonicznie.

Propozycje od 20.03.2020r do 27.03. 2020r,,Nadchodzi wiosna”

– wspólne zdjęcia jak solidaryzujemy się  z dziećmi z zespołem Downa

– obserwacja i szukanie wiosny wokół siebie – praca plastyczna

– „Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie”

– rozmowa o wiośnie i jej zwiastunach .

– filmik „A teraz siejemy rzeżuchę” https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk&feature=youtu.be

– zapoznanie z piosenką ,, Promyk słońca” https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

– zapoznanie z piosenką ,, Promyk słońca” – rysowanie o czym mówi ta piosenka

– wspólne pomaganie mamie w robieniu: klusek , ciasteczek, soku

– wspólne spacery i zabawy z rodzicami lub rodzeństwem

20200420_172716

20200420_172625 20200420_172633 20200420_173037

 

Propozycje od 30.03.2020r do 3.04 ,,Już wiosna”

  • Rozmowa o przyjściu wiosny i jej zwiastunach (kwiaty, ptaki, pogoda).
  • Wykonanie zadań w karcie pracy pięciolatki

Jaki to ptak? – wykonanie kart pracy od 4 – 8

  • Wykonanie zadań w karcie pracy czterolatki

Wiosna – wykonanie kart pracy od str. 31 -35

Propozycje dla wszystkich dzieci

  • nauka na pamięć wiersza ,,Wiosna”
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe na podwórku, spacery na łąkę, pole czy do lasu
  • Praca plastyczna ,,Wiosna w moim ogródku” – malowanie farbami
  • Wysłuchanie zagadek ,,Odgłosy ptaków” https://youtu.be/yiRIvZplphA
  • „Odgłosy wiosny”- ćwiczenia ortofoniczne.
  • Ćwiczenia w liczeniu na konkretach (różne przedmioty), podejmowanie prób liczenia na palcach.
  • Kolorowanie kolorowanek związanych z tematem
  • Można założyć hodowlę: cebuli lub fasoli lub rzeżuchy i obserwować zmiany jakie będą zachodzić, a nawet można wykorzystywać na kanapki jako korzyści dla zdrowia
  • Udział w zajęciach z rytmiki online i j. angielskiego z wykorzystaniem filmiku

– a jak piosenka z rytmiki i naszą z podanego linku ,,Promyk słonka” – czy już ją potraficie zaśpiewać? Szczegółowe propozycje ze zdjęciami, opisem, filmikami przesyłam Wam Rodzice na naszej grupie na WhatsApp.

nadchodzi wiosna 1 nadchodzi wiosna 2 nadchodzi wiosna

wiosna 4latki 1 wiosna 4latki 2 wiosna 4latki

Propozycje od 06. 04. 2020r. do 10. 04. 2020r. ,,WIELKANOC”

Propozycje dla 5 – latków

  • – Zwyczaje i tradycje Świąt Wielkanocnych (karta pracy 19) filmik (https://youtu.be/YIufDO484xk)
  • – Wielkanocna pisanka, praca według wzoru (karta pracy 20).
  • – Zakładamy hodowlę owsa w doniczce, prowadzenie codziennej obserwacji. Rozmowa na temat „Co     roślinom jest potrzebne do życia?” – filmik. (https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA)
  • – Wielkanoc (karta pracy 22, 23).

Propozycje dla 4 – latków

  • – Wielkanocna palma – (karta pracy nr.30)
  • Kolorowy zajączek praca wg podanego kodu (karta pracy 36).
  • Policz jajka – karta pracy nr 37, 38
  • – Kolorowanki wielkanocne (https://czasdzieci.pl/kolorowanki/id,61b33- html).
  • – Przeliczanie jajek w koszyczku lub w wytłaczankach.

Propozycje dla wszystkich dzieci

  • – „Moja pisanka” – praca plastyczna (dowolna technika).
  • – Praca plastyczna „Kurczaczek z rolki” (https://youtu.be/A_kQOQSm0E8).
  • – Piosenka ,,Święta, święta” https://www.youtube.com/watch?v=OCLAj-6jZmg
  • – Zabawy ruchowo- gimnastyczne na świeżym powietrzu lub „Zabawy ruchowe https://youtu.be/5kazHO5C84c
  • – Udział w zajęciach z rytmiki i j. angielskiego online ( podane na grupie „ŻABEK”grupie na WhatsApp ).
  • –Wspólne prace porządkowe z mamą przed świętami, porządkowanie swojego kącika – swojego pokoju,       pomoc w pieczeniu ciasta, ciasteczek, robieniu klusek, ozdabianiu jajeczek, w dekorowaniu wielkanocnego stołu
  • –Wspólne spacery i zabawy z rodzicami lub rodzeństwem

wielkanoc 1 wielkanoc 2 wielkanoc 3

wielka 1 wielka 2 wielka 3 wielka

Propozycje od 14. 04. 2020r. do 17. 04. 2020r. ,,Zwierzęta na wsi”

Propozycje dla 5 – latków

    • Po co człowiek hoduje zwierzęta, proszę o wykonanie karty pracy nr 15 oraz połączyć kreski wg wzoru.
    • Rozmowy o produktach mlecznych pochodzących z mleka, wytłumaczenie słowa – nabiał. Wspólna degustacja z mamą, tatą lub rodzeństwem produktów mlecznych.
    • Nazwij zwierzęta i ich dzieci oraz nazwy domów w których mieszkają – karta nr 16. Wyklaskiwanie sylab w wyrazach będących nazwą.
    • Zapoznanie dzieci z cyfrą 7, liczenie zwierząt, paluszków, rozpoznawanie jej wśród innych cyfr, zabawy matematyczne – liczenie zwierząt karta nr 17 piosenka-,,Jeden,dwa,trzy” https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng

    Propozycje dla 4 – latków

    • Rozmowy o zwierzętach na ilustracji, dzielnie nazw zwierząt na sylaby, łączenie zwierząt w pary karty nr 41
    • Dlaczego hodujemy krowy? – rozmowa w oparciu o własne doświadczenia, ilustracje i znane produkty mleczne – wytłumaczenie słowa ,,nabiał”. Wspólna degustacja z mamą, tatą lub rodzeństwem produktów mlecznych. Kolorowanie wg podanego kodu karta nr 42
    • Nazwij zwierzęta, pomóż znaleźć ich rodziców karta nr 43
    • Liczenie kaczek – zabawy matematyczne karta nr 44
    • Malowanie farbami ,,Kaczki”karta nr.45

    Propozycje dla wszystkich dzieci

    • udział w akcji ,,Kartka dla medyka”-dobre słowo dla lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, służb sanitarnych w dobie koronawirusa, wyrażone w pracy plastycznej, wykonane z pomocą mamy, taty lub rodzeństwa.
    • stemplowanie za pomocą dłoni ,,Kogut”
    • Wykonanie jogurtu owocowego -jogurt naturalny + wybrane owoce.
    • zwierzęta mieszkające na wsi – rozwiązywanie zagadek
    • liczenie do 10.https://www.youtube.com/watch?v=CydtsZp9Lkk
    • piosenka-,,Jeden,dwa,trzy” https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng
    • ,,Dziadek fajną farmę miał ” – śpiewanka https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
    • piosenka ,,Gdacze kurka ko, ko ,ko” https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
    • odgłosy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU , https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE
    • lepienie z plasteliny lub masy solnej ,,Ulubionego zwierzątka z wiejskiego podwórka”
    • czytanie literatury dziecięcej https://www.youtube.com/watch?v=8vLLT6YIoFw
    • pamiętajmy o zabawach ruchowych i gimnastyce, jeśli to możliwe spacerujmy, bawimy się w swoim ogródku
    • udział w zajęciach z j. angielskiego Head Shoulders Knees &Toes(Singlt) https:youtu.be/zanHgpprl-0
    • ćwiczenia logopedyczne https://www.youtube.com/watch?v=zA85oayoC2Q  ( podane na grupie WhatsApp ).

 na wsi 1 na wsi 2 na wsi

zwierz 1

20200415_094750

20200415_094739zwierz 2 zwierz

Propozycje od 20. 04. 2020r. do 24. 04. 2020r. ,,DBAMY O ZIEMIĘ”

Propozycje dla 5 – latków uzupełnienie kart pracy nr 24, 25,26

Propozycje dla 4 – latków karty pracy nr:51, 52, 53, 54

Maluszki mogą  pokolorować obrazek o tematyce ekologicznej

Udział w zajęciach z j. angielskiego https://www.youtube.com/watch?v=LFrKYjrIDs8

Udział w zajęciach z logopedii ,,Ćwiczenia logopedyczne zabawy artykulacyjne https://www.youtube.com/watch?v=WIKpLlapr90

segregujemy odpadydbamy o wode

ziemia 1 ziemia 2 ziemia

Propozycje od 27. 04. 2020r. do 30. 04. 2020r. ,,Jestem Polakiem i Europejczykiem”

  • „Mamy różne domy” – oglądanie różnorodnych ilustracji, albumów, filmów -zapoznanie z różnymi rodzajami budynków; nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji – Jakie są pomieszczenia, jak się nazywają? -. Przypomnienie swojego adresu zamieszkania, próba zapamiętania: ulicy, nr domu i swojej miejscowości oraz niepodawania adresu osobom nieznajomym.
  • Wieś czy miasto – rozmowa kierowana – wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego; rozwijanie spostrzegawczości; zapoznanie z podobieństwami i różnicami między wsią a miastem. „Wesołe osiedle” – układanie z figur geometrycznych.
  • Co to jest Polska? – rozmowa z rodzicami. Symbole https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
  • Polska – zapoznanie z piosenką; budzenie uczuć patriotycznych; kształtowanie tożsamości narodowej Polska – to mój dom praca plastyczna dowolną techniką
  • „Zwiedzamy Warszawę” – obejrzenie filmu, https://www.youtube.com/watch?v=Klz_m44SJek rozmowa o ciekawych miejscach , zabytkach, wyglądzie domów, – rozmowa z rodzicami
  • „Warszawa – stolica Polski” – nazywanie zabytków Warszawy, omawianie herbu Warszawy,
  • Piosenka – ,,Jestem Polakiem” https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
  • „Jestem Polakiem” – zapoznanie z symbolami narodowymi Polski na podstawie legendy Cz. Janczarskiego „O Lechu, Czechu i Rusie” https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0
  • „Polska” – układanie wyrazu z rozsypanki literowej.
  • „Godło Polski” – kolorowanie rysunku według wzoru.
  • „Orły szukają gniazd” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem obręczy.
  • „Mazurek Dąbrowskiego” –wysłuchanie hymnu narodowego Polski. https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA Wspólne śpiewanie hymnu w postawie na baczność. „Kiedy jest śpiewany hymn?” – wypowiedzi dzieci.
  • „Symbole narodowe Polski?” – rozmowa kierowana. Wyjaśnienie słów. III „Znajdź flagę Polski” – zabawa dydaktyczna.
  • „Flaga Polski”, „Flaga Unii Europejskiej” – wykonanie pracy przestrzennej według wzoru. https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA
  • „Polska w Europie” – kolorowanie kredkami państw europejskich. „Mapa Europy” – oglądanie mapy
  • Zapoznanie dzieci z cyfrą 8, liczenie kamyków, klocków, zabawek, paluszków, rozpoznawanie jej wśród innych cyfr, zabawy matematyczne z mamą lub tatą.
  • Codzienne zabawy ruchowe na podwórku można wykorzystać link do zabaw https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
  • https://www.youtube.com/watch?v=iid3EQOSSFw ,,Warszawska syrenka” – bajka
  • https://www.youtube.com/watch?v=WFOCPSWVVvE ,,Złota kaczka” – bajka
  • Propozycje dla 5 – latków uzupełnienie kart pracy nr 27 – 35
  • Propozycje dla 4 – latków karty pracy nr:1 – 11
  • Maluszki mogą namalować swój dom, wysłuchać podanych bajek
  • Zajęcia z rytmiki- link na grupie WhatsApp
  • Logopedia –
  • J. angielskim https://youtu.be/rD6FRDd9Hew

20200426_134014 20200426_134030 20200426_134043 20200426_134056

20200426_134145 20200426_134154 20200426_134650

Propozycje od 04. 05. 2020r. do 08. 05. 2020r.,,Bajki i baśnie”

  • Propozycje dla 5 – latków uzupełnienie kart pracy nr 10- 14
  • Pozostałe dzieci słuchają podanych bajek, mogą sobie kolorować obrazki do tego tematu
  • Bierzemy udział w rytmice link podany na grupie WhatsApp.
  • Bierzemy udział w logopedii https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg
  • Bierzemy udział w j. angielskim https://www.youtube.com/watch?v=_ ZXdJ46IX0I, https://www.youtube.com/watch?v=U-Tfcwtn8Fk

20200503_164539 20200503_164551 20200503_164601

Propozycje od 11. 05. 2020r. do 15. 05. 2020r. ,,Mieszkańcy łaki”

Szczegółowe propozycje ze zdjęciami, opisem, filmikami przesyłam Wam Rodzice codziennie na naszej grupie WhatsApp.

9 10 łąka 2 łąka 3 łąka Przechwytywanie

Propozycje od 18. 05. 2020r. do 22. 05. 2020r. ,,Różne pojazdy”

  • W powietrzu, na ziemi, na wodzie – rozmowa kierowana – wzbogacanie czynnego słownictwa o nazwy środków lokomocji; rozpoznawanie i nazywanie wybranych pojazdów lądowych, wodnych, powietrznych  ,,Jaki to pojazd” https://www.youtube.com/watch?v=TDnOkVpGoQ0
  • „Środki transportu. ,,Bajeczka edukacyjna”  https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
  • Pojazdy – swobodne wypowiedzi podczas oglądania książek, folderów reklamowych.
  • Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne na swoim podwórku.
  • Bezpieczna jazda na rowerze – wycieczki rowerowe do lasu lub na łąkę.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych o pojazdach https://www.youtube.com/watch?v=kShLSH-J81A
  • „Garaże, parking oraz pojazdy” – zabawy konstrukcyjne.
  • „Jaki to środek transportu?” – zabawa słuchowa, rozróżnianie dźwięków różnych środków transportu i kojarzenie z obrazkiem. https://www.youtube.com/watch?v=Ahp8oBOvu2M
  • „Zabawy matematyczne” – pisanie cyfr i znaków po śladzie, rysowanie odpowiedniej ilości kropek, uzupełnianie działań, porównywanie liczb. Utrwalenie numerów alarmowych: 112, 999, 998, 997
  • „Samolot”- wykonanie z papieru, kolorowanie i składanie.
  • Piosenka ,,Podróże małe i duże” https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4
  • Zabawy matematyczne –przeliczanie i utrwalanie w zakresie 10.
  • Zachęcam do różnych zabaw i gier planszowych.
  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, utrwalenie liczebników porządkowych.
  • Próba wymiany przez dzieci wyrazów rozpoczynających się na podaną głoskę
  • Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie szlaczków.
  • Codzienne słuchanie literatury dziecięcej, codzienne zabawy na podwórku.
  • Bierzemy udział w rytmice link podany na grupie WhatsApp.
  • Bierzemy udział w logopedii https://www.youtube.com/watch?v=bCJgqnAWyxI
  • Bierzemy udział w j. angielskim https://wordwall.net/pl/resource/659924/angielski/kolory,  https://www.youtube.com/watch?v=RCClYcU97PA

Propozycje dla 5 – latków

  • Nazwij pojazdy – karta nr 50
  • „Autobus” – kolorowanie kredkami rysunku karta nr 51
  • Prowadź linie po śladzie karta nr 52
  • Nazwij pojazdy – powiedz kto nimi jeździ, wskaż nr. Alarmowe, naucz się ich na pamięć karta nr 53

Propozycje dla 4 – latków

  • Nazwij pojazdy i powiedz do kogo należą karta nr 17
  • Policz dzieci i rowery karta nr 18
  • Podziel nazwy wyrazów na sylaby karta nr 19
  • Policz ile kół ma każdy pojazd i połącz z odpowiednią kostką karta nr 20
  • Policz balony i dokończ kolorować karta nr 21

Szczegółowe propozycje ze zdjęciami, opisem, filmikami przesyłam Wam Rodzice codziennie na naszej grupie WhatsApp

auta auta1 auta2 sam sam2

Propozycje od 25. 05. 2020r. do 29. 05. 2020r. ,,Moja rodzina”

  • „Moja rodzina” – rysowanie kredkami swojej rodziny. Wskazywanie członków rodziny, liczenie z ilu osób składa się rodzina.
  • Oglądanie bajki :Króliczek Alilo „Dzień Matki” https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU&t=3s
  • To jest rodzina – rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie członków rodziny na obrazku.
  • „Gdzie pracują rodzice?” – wypowiedzi dzieci na temat zawodów wykonywanych przez rodziców. „Który zawód jest najważniejszy?” – rozmowa na temat potrzeby i ważności każdego zawodu. „Różne zawody” – wymienianie zawodów, podział na sylaby i głoski.
  • „Jaki to zawód?” – scenki pantomimiczne.
  • Zajęcia ruchowe – kształtowanie sprawności ogólnej https://www.youyube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA  Zumba dla dzieci- trenujemy przy piosence.
  • „Listonosz” – zabawa matematyczna. „Jedzie listonosz windą w górę, jedzie na piętro zgadnij, które?” Dowolne zabawy matematyczne – utrwalenie liczenia do 10.
  • ,,Dzień Rodziców „ opowiadanie Olek i Ada https://www.youtube.com/watch?v=N1anfxUstn0
  • „Co robi mama?” – nazywanie czynności, łączenie ilustracji z ich cieniem.
  • „Kartki z kalendarza” – nazywanie dni tygodnia, miesięcy i pór roku, kolorowanie liter i cyfr na kartkach kalendarza, który mamy w domu.
  • „Jak zrobić prezent dla mamy i taty” wykonanie wg filmiku https://www.youtube.com/watch?v=_dwU501DY5M lub https://www.youtube.com/watch?v=BUtlzhXfqmA
  • „Kochana Mamo, kochany Tato!” – słuchanie wiersza. – https://www.youtube.com/watch?v=kacDeA0UeNI
  • „Motyle na łące” – zabawa ruchowa.
  • „To dla Ciebie droga mamo”– śpiew piosenki nauczonej na rytmice lub piosenki ,,Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!” https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
  • „Portret mamy i taty”- rysowanie kredkami rodziców, ozdabianie ramki według podanego wzoru.
  • „Zgadnij, co narysowałem?”  – wykonanie masażyku – zgadywanki
  • Bierzemy udział w rytmice link podany na grupie WhatsApp.
  • Bierzemy udział w logopedii https://www.youtube.com/watch?v=ZXIta708SnQ   
  • Bierzemy udział w j. angielskim https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k  https://www.youtube.com/watch?v=ca9rptz0mDI

 

Propozycje dla 5 – latków

  • Nazwij zawody – karta nr 36
  • Kolorowanie kredkami rysunku karta nr 37
  • Opowiedz, co robi mama. Połącz ilustracje z cieniami karta nr 38
  • Opowiedz, jak dzieci pomagają swoim rodzicom karta nr 39
  • Pokoloruj litery i cyfry na kartkach z kalendarza karta nr 40
  • Ozdób ramkę portretu wg wzoru karta nr 41

Propozycje dla 4 – latków

  • Jak spędzam wolny czas z rodzicami karta nr 22
  • Opowiedz o swojej mamie i narysuj karta nr 23
  • Opowiedz o swoim tacie karta nr 24
  • Policz kwiaty w wazonach i połącz karta nr 25
  • Rysuj po przerywanych liniach i dokończ kolorować karta nr 26

Szczegółowe propozycje ze zdjęciami, opisem, filmikami przesyłam Wam Rodzice codziennie na naszej grupie WhatsApp

mama 1 mama2 mama3 mamaI mamaII mamaIII

Propozycje od 01. 06. 2020r. do 05. 06. 2020r. ,,Dzień Dziecka”

Propozycje dla 5 – latków

  • Uczenie tolerancji i szanowania praw innego dziecka– karta nr 42
  • „Zabawy z kolegami” – wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustracje karta nr43
  • „Zabawki” – nazywanie przedmiotów, dzielenie nazw na głoski, kolorowanie rysunków -karta nr 44

Propozycje dla 4 – latków

  • Nazwij dzieci , połącz w odpowiednie pary karta nr 27
  • Nazwij rysunki i kolory kredek narysuj ulubiony rysunek karta nr 28
  • Powiedz o czym marzy chłopiec karta nr 29
  • Podziel na sylaby nazwy przedmiotów i połącz karta nr 30
  • Rysuj po przerywanych liniach i dokończ kolorować karta nr 31

Szczegółowe propozycje ze zdjęciami, opisem, filmikami przesyłam Wam Rodzice codziennie na naszej grupie WhatsApp

dziec1dziec2dziec4dzieci 1dzieci 2dzieci 3

 

Propozycje od 8. 06. 2020r. do 12. 06. 2020r. ,, Muzyka wokół nas”

  • „Fryderyk Chopin – nasz wielki kompozytor” – poznanie życia

i twórczości polskiego kompozytora. https://www.youtube.com/watch?v=12UMs4pUi1g

  • „Preludium Des-dur „Deszczowe” – zabawa rytmiczna do muzyki Fryderyka Chopina.
  • „Instrumenty muzyczne”– nazywanie instrumentów, wyszukiwanie różnic i podobieństw. Wyszukanie instrumentu, na którym grał Fryderyk Chopin.
  • Zabawy muzyczno – ruchowe z wstążkami, paskami bibuły itd do muzyki Preludium Des-dur „Deszczowe”- Fryderyka Chopina. https://www.youtube.com/watch?v=e44bR0s_nbY
  • „Fantazja” – malowanie farbą plakatową do utworu Fryderyka Chopina „Fantazja A-dur Op. 13”. https://www.youtube.com/watch?v=u4Gm9zDIcOI lub do Chopin – spring Walz https://www.youtube.com/watch?v=EFJ7kDva7JE&list=RDe44bR0s_nbY&index=6  
  • „Pomnik” – zapoznanie z pojęciem. „Pomnik Fryderyka Chopina” – po przez filmik https://www.youtube.com/watch?v=2SFnYDuE8aU .
  • „Instrumenty perkusyjne” – podział zbioru 10 elementowego na podzbiory i ponowne ich łączenie. „Ile razy?” – zabawa matematyczna. „Układamy rytm” – zabawa matematyczno – rytmiczna. „Instrumenty perkusyjne” – nazywanie i liczenie instrumentów, otaczanie pętlą instrumentów perkusyjnych, kolorowanie 2 grzechotek i bębenka według własnego pomysłu.
  • „Wesołe grzechotki” – wykonanie instrumentu perkusyjnego z wykorzystaniem słoiczków, kubków zamykanych lub pudełek. https://www.youtube.com/watch?v=fhZpLydMcSk
  • „Co to jest?” – rozwiązanie zagadki i wprowadzenie do tematu.
  • „Różne grzechotki” – oglądnie różnych grzechotek. „Moja grzechotka” – pokaz instrumentów wykonanych przez dzieci na zdjęciach zrobionych przez rodziców.
  • Zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne na swoim podwórku. https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
  • „Jakie głosy słychać na łące?” – zagadki słuchowe. https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg
  • „Stadia rozwojowe żaby” – opowieść ruchowa z wykorzystaniem historyjki obrazkowej.https://www.youtube.com/watch?v=byBEH-3U5BQ
  • „Motyl” – wycinanie z kolorowego papieru, symetryczne ozdabianie skrzydeł motyla. • Utrwalenie pojęcia: symetria osiowa • Nauka wycinania dwóch takich samych elementów, • Rozwijanie wyobraźni i fantazji dzieci.
  • Bierzemy udział w logopedii https://wordwall.net/pl/resource/967701/logopedia/g%C5%82oska-cz
  • Bierzemy udział w j. angielskim

Propozycje dla 5 – latków

  • Nazwij instrumenty– karta nr 45
  • Nazwij i policz instrumenty – karta nr 46
  • Na jakich instrumentach grają zwierzęta – kolorowanie rysunków -karta nr 47
  • Powiedz, jakie zwierzęta, owady i ptaki znajdują się po….. karta pracy 48
  • Pisz cyfry po śladzie – karta nr 49

Propozycje dla 4 – latków

  • Znajdź różnicę – karta nr 32
  • Pokoloruj rysunek karta nr 33
  • Powiedz kim jest pies karta nr 34
  • Podziel na sylaby nazwy kolorów i połącz karta nr 35
  • Nazwij i policz kolory i dokończ kolorować karta nr 36

Szczegółowe propozycje ze zdjęciami, opisem, filmikami przesyłam Wam Rodzice codziennie na naszej grupie WhatsApp

muza1 muza 2 muza 3 muzyka 1 muzyka 2 muzyka 3

 

Propozycje od 15. 06. 2020r. do 19. 06. 2020r. ,, Życie pod wodą”.

  • „Podwodny świat” https://www.youtube.com/watch?v=PiayEX0bqjo
  • Lubię się bawić – zabawa w wybranym kąciku .
  • Co to jest: morze, rzeka, jezioro? – burza mózgów – aktywizowanie myślenia
  • W morskich głębinach – rozmowa w oparciu o opowiadanie i wymyślanie jego dalszego ciągu, rozwijanie wyobraźni. https://www.youtube.com/watch?v=OWs3kSEHnuo
  • Morskie fale– rysowanie przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=uYMe4FL23Vg, praca plastyczna
  • Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w ogrodzie https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
  • Zabawy w gronie rodzinnym: gry logiczne, zabawy i gry zręcznościowe.
  • Muszelkowa sztafeta – zabawa z elementem rywalizacji Krab i wieloryb – wskazywanie różnic między obrazkami – ćwiczenie uwagi i spostrzegawczości
  • Podwodny świat – życie ryb https://www.youtube.com/watch?v=BMmFNRrOPOk
  • „Mieszkańcy podwodnego świata” – nazywanie zwierząt morskich, porównywanie wyglądu, łączenie zwierząt z ich cieniami. Karta pracy – str. 37.
  • ,,Gdzieś w głębinach morskich fal” – osłuchanie i nauka piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=2u8-sL-QCyQ
  • „Krab i wieloryb” – wskazywanie różnic między obrazkami, ćwiczenie uwagi i spostrzegawczości. Karta pracy – str. 38.
  • „Ryba i rybka” – ćwiczenia słownikowe, tworzenie zdrobnień i zgrubień.
  • „Rybka” – ćwiczenie grafomotoryczne.
  • „Życie pod wodą” – tworzenie zbiorów zwierząt żyjących pod wodą, przeliczanie elementów, liczenie na palcach, stosowanie liczebników głównych. Karta pracy – str. 40.
  • Małe i duże – zabawa dydaktyczna – rozumienie pojęć: mały, mało, duży, dużo, większy, więcej, mniejszy, mniej i wdrażanie do posługiwania się nimi; doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-6; nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów Ile zwierząt? – doskonalenie umiejętności przeliczania
  • Kolorowa rybka piosenka https://www.youtube.com/watch?v=sdcJPxuJkl8
  • „Mała i duża ryba” – stosowanie określeń: mała-duża, kolorowanie według wzoru. Karta pracy – str. 39.
  • „Rozgwiazda i ślimak” – ćwiczenia grafomotoryczne. Karta pracy – str. 41.
  • „Morze” – zabawa słowna.
  • „Życzenia do złotej rybki” – wypowiadanie i przekazywanie życzeń.
  • Podwodny świat – wieloryb praca plastyczna https://www.youtube.com/watch?v=yInfaJPKpPE
  • Codzienne słuchanie literatury dziecięcej. „O rybaku i złotej rybce” https://www.youtube.com/watch?v=lORzjYbIkAA oraz innych https://www.youtube.com/watch?v=8uo6Ji68lcQ
  • Zabawy w ogrodzie, na łące: z piłką, skakanką oraz zabawy dowolne z rodzicami.
  • Logopediahttps://wordwall.net/pl/resource/932076/logopedia/g%C5%82oska-s-w-nag%C5%82osie
  • angielski https://www.youtube.com/watch?v=hlzvrEfyL2Y oraz piosenka o wakacyjnej porze roku https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

ryby 1 ryby2 ryby 3

 

Propozycje od 22. 06. 2020r. do 25. 06. 2020r. ,,Wakacje”

Logopedia;https://wordwall.net/pl/resource/1064796/logopedia/%C4%87wiczenia-przygotowuj%C4%85ce-do-wywo%C5%82ania-r

J. angielski;

Rytmika – link podany na grupie WhatsApp

Propozycje dla 5 – latków

  • Posłuchaj opowiadania i wykonaj polecenie karta nr. 54
  • Dorysuj brakujące elementy karta nr.55
  • Nazwij przedmioty karta nr.56

Propozycje dla 4 – latków

  • Zaznacz kolejność zdarzeń karta 48 – 49
  • Nazwij zwierzęta i policz karta nr 50
  • Ułóż puzzle karta nr.51
  • Pokoloruj obrazek karta nr 52
  • Policz muszle karta nr 54

wakacje 1 wakacje 2 4 wakacje 2 4 wakacje 3 4 wakacje 4 4 wakacje 5 4 wakacje 7 4 wakacje 6