KRASNOLUDKI

Napis Krasnoludki

DRODZY RODZICE!

Przedstawiam propozycje zadań i zabaw z dziećmi w domu. Informacje będą pojawiały się również na naszej grupie WhatsApp „KRASNOLUDKI”. Będą podawane propozycje zajęć z rytmiki i języka angielskiego. w razie pytań proszę o kontakt telefoniczny lub na WhatsApp.

23-27.03.2020 „Już wiosna. Ogródek na oknie”

  • Rozmowa o przyjściu wiosny i jej zwiastunach (kwiaty, ptaki, pogoda).
  • Pokolorowanie lub pomalowanie dowolnego obrazka o tematyce wiosennej.
  • KTO WITA WIOSNĘ? – zabawa logorytmiczna.
  • IDZIE WIOSNA – zabawa ruchowa.
  • WITAJ WIOSNO! (można śpiewać na melodię Panie Janie).
  • Rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej. Wyklaskiwanie sylab w wyrazach będących rozwiązaniem.
  • Bocian – wykonanie pracy plastycznej techniką stemplowania.
  • Poznajemy nasiona – zabawa w porównywanie i rozróżnianie nasion.
  • Ogródek na oknie – słuchanie wiersza i rozmowa nt. treści.
  • Założenie hodowli rzeżuchy, prowadzenie codziennej obserwacji, spożywanie wyhodowanej rzeżuchy- korzyści dla zdrowia.
  • „Nadchodzi wiosna” – słuchanie i ilustrowanie piosenki ruchem. Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=Dv1DTs3yWIA

zdjwiosna 4latki

 

30.03 – 03.04 „Ogródek na oknie. Woda.”

  • Masz tę moc darmowa książka dla dzieci w wersji pdf pomagająca zrozumieć zaistniałą sytuację wywołaną koronawirusem.
  • Co możemy robić, by przed koronawirusem chronić siebie, najbliższych i otoczenie – rozmowa z dzieckiem w oparciu o powyższą publikację. Chętne dzieci mogą zilustrować to, co zapamiętały.
  • Dlaczego należy jeść szczypiorek, rzeżuchę, pietruszkę?– zachęcanie do jedzenia różnorodnych warzyw będących źródłem witamin.
  • Hodujemy fasolę opowiadanie historyjki obrazkowej, rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego – karta pracy str. 17.
  • Założenie hodowli fasoli lub cebuli. Wysianie owsa, który będzie dekoracją świątecznego stołu – praktyczne działanie dzieci. Filmik „Co roślinkom jest potrzebne do życia?” – https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA
  • Kwiaty z papieru – wykonanie przestrzennej pracy plastycznej. Film instruktażowy https://www.youtube.com/watch?v=U45EIGk5DIw
  • Zdrowe napoje z ziołami – przygotowanie napoju i degustacja, określanie walorów smakowych.
  • Ćwiczenia w liczeniu na konkretach (różne przedmioty), podejmowanie prób liczenia na palcach.
  • Kolorowe konewki – przeliczanie w zakresie 1-6 i rysowanie odpowiedniej liczby kropek – karta pracy str. 19
  • Woda – obejrzenie filmu edukacyjnego https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM
  • Piosenka Świat bez wody – rozmowa o skutkach marnowania wody. Filmik https://youtu.be/ve4LMQLTjcM
  • Wykonanie dowolnej pracy plastycznej zainspirowanej piosenką.
  • Woda krąży – woda wraca. Obieg wody w przyrodziefilm https://www.youtube.com/watch?v=ylxVLAxOxDY
  • Wykonanie 2 dowolnych eksperymentów zaproponowanych na filmie „5 eksperymentów z wodą”https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts
  • Codzienne zabawy ruchowe. Propozycje zabaw na filmie https://youtu.be/5kazHO5C84c
  • Posłuchamy bajeczki – codzienne słuchanie wybranej przez dziecko bajki.
  • Piosenki w języku angielskim: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g
  • Zajęcia rytmiczne.

zdj2IMG_0442

 

06.04 – 10.04 „ Wielkanoc.”

IMG_0533IMG_0534IMG_0535

14.04 – 17.04 „Zwierzęta na wsi.”

  • „Na wsi”- rozmowa w oparciu o wiersz i filmiki „Bajka dla dzieci o zwierzętach w gospodarstwie” https://youtu.be./hyPhZrWjbGA „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” https://youtu.be./5cT69xkHVh8
  • „Koniki” – zabawa ruchowa z gimnastyką języka, naśladowanie chodu i odgłosu koni.
  • „Po co hodujemy zwierzęta”- wypowiedzi i dobieranie w pary (karta pracy str.41).
  • „Dlaczego hodujemy krowy?” – rozmowa w oparciu o wiersz pt. „Czarna krowa”.
  • „Co to jest „nabiał”? – rozmowa w oparciu o własne doświadczenia, kartę pracy str. 42 i produkty mleczne.
  • „Przetwory mleczne i ich wartości odżywcze” – zagadki smakowe; degustacja produktów z mleka (np.: mleko, masło, jogurt, kefir, twaróg, ser żółty, śmietana).
  • Nauka piosenki „Dziadek fajną farmę miał” https://youtu.be./30nw6AtuGiQ
  • Naśladowanie odgłosów zwierząt. Filmik Odgłosy zwierząt https://youtu.be./qQtJP40a1lw
  • „Moje zwierzątka” – lepienie z plasteliny lub masy solnej dowolnego zwierzęcia hodowlanego.
  • „Na wiejskim podwórku” – masażyk
  • Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach. Wyklaskiwanie sylab w wyrazach będących rozwiązaniem.
  • Filmik „Zwierzęta na wsi” https://youtu.be/v4R2rkylrc0
  • „Kaczki” – policz, połącz w pary i pokoloruj takie same. (karta pracy str.44)
  • „Kaczka” – malowanie farbą plakatową.
  • „Mowa zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne.
  • Słuchanie literatury dziecięcej – „Złota jabłoń” https://youtu.be/HNMtY5vPd0c
  • Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  • Zabawy ruchowe. Filmik „Zabawy z dzieckiem w domu” https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
  • Logopedia – „Kreatywne ćwiczenia logopedyczne” https://www.youtube.co/watch?v=zA85oayoC2Q

IMG_0683 IMG_0682 IMG_0681

 

20.04 – 24.04.2020r. „Dbamy o ziemię”

  • IMG_0848 IMG_0849

 

27.04 – 30.04.2020r. „U FRYZJERA” „SYMBOLE NARODOWE”

  • „W salonie fryzjerskim” – rozmowa nt. wyposażenia salonu, czynności fryzjera oraz zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych. Odszukanie różnic na obrazkach (karta pracy str.6).
  • „Czary u fryzjera” – wiersz Marty Olechowskiej.
  • „U fryzjera” – zabawa dźwiękonaśladowcza.
  • Kolorowanki http://www.kolorowanki123.pl/zawody/fryzjerzy/8
  • „Przybory fryzjerskie” – nazywanie i określanie przeznaczenia przedmiotów, dzielenie nazw na sylaby, kolorowanie (karta pracy str.7).
  • „Rodzaje fryzur” – określanie długości i kolorów włosów, łączenie takich samych (karta pracy str.8).
  • „Fruzia u fryzjera” – słuchanie piosenki, zabawy ruchowe na jej tle; https://youtu.be/_hmbzJb4BHc
  • „Moja wymarzona fryzura” – praca plastyczna zainspirowana filmikiem „Modne loki – Zabawa we fryzjera” https://youtu.be/x4zXKPuH0jk
  • „Przybory do pielęgnacji włosów” – tworzenie zbioru według przeznaczenia. Nazywanie przedmiotów, przeliczanie, odwzorowywanie liczebności na palcach.
  • „Kolorowe nożyczki” – segregowanie wg koloru, przeliczanie (karta pracy str.9).
  • „Jak dbamy o włosy?” – ćwiczenia słownikowe.
  • „W salonie fryzjerskim” – zabawa tematyczna.
  • „Polskie symbole narodowe” – rozmowa w oparciu o wiersz pt. „Dzień majowy” oraz filmik „Polskie symbole narodowe” https://youtu.be/xQk8p7XY23A
  • „Jesteśmy Polką i Polakiem” – słuchanie i ilustrowanie piosenki ruchem, nauka i śpiew refrenu https://youtu.be/plug6OIrxRM
  • „Symbole narodowe” – wykonanie dowolnej pracy plastycznej.
  • Codzienne słuchanie literatury dziecięcej, np.: „CZAPKA NIEWIDKA” https://www.youtube.com/watch?v=KSvS7Pc5f9E
  • Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  • Zabawy w gronie rodzinnym: gry planszowe, zabawy i gry zręcznościowe.
  • „Pomagamy rodzicom” – zachęcanie dzieci do dbania o porządek w swoim otoczeniu, do przygotowywania prostych posiłków razem z rodzicami, itp.
  • Język angielski: Piosenki https://www.youtube.com/watch?v=bVCKj0T9-gc https://www.youtube.com/watch?v=_cta8r33Gss
  • Logopedia – „Posłuchaj i wykonuj ćwiczenia razem z panią” https://www.youtube.com/watch?v=E_nS3tNhT18
  • Zajęcia rytmiczne.

karta pracy str.7i8 karta pracy str9 i 10 karta str.6

4.05 – 8.05.2020r. „DBAMY O ZDROWIE”

Jemy kulturalnie karta pracy str.14 i 15 karta pracy str.46 karta pracy str.47 i 48 karta pracy str.49 i 50

11.05 – 15.05.2020r. „RÓŻNE POJAZDY”

  • „W powietrzu, na ziemi, na wodzie” – rozmowa, rozpoznawanie i nazywanie wybranych pojazdów lądowych, wodnych, powietrznych.
  • „Środki transportu. Bajeczka edukacyjna” https://youtu.be/Mss394U8tJg
  • „Środki transportu” https://youtu.be/1Om1lsQADP4
  • „Co lata, co jeździ, a co pływa?” – praca z obrazkiem, wyklaskiwanie sylab w nazwach pojazdów – karta pracy str. 19
  • Rozwiązywanie zagadek słownych o pojazdach.
  • Eksperyment „Co pływa, a co tonie?” http://dzieciecafizyka.pl/eksperymenty/co-plywa-co-tonie/
  • „Na ulicy” – wiersz, nazywanie pojazdów, naśladowanie odgłosów różnych pojazdów.
  • „Dzieci poznają samochody traktory i inne pojazdy” Odgłosy https://youtu.be/Ahp8oBOvu2M
  • „Czym podróżujemy” https://vod.tvp.pl/video/jedyneczka,czym-podrozujemy,20104168
  • „Czym Bambulek pojedzie do Bambulandii?” – praca plastyczna.
  • „Fruzia na pasach” – piosenka, nauka i śpiew refrenu https://youtu.be/ImHeRC0gXD8
  • „Zasady bezpieczeństwa na drodze dla przedszkolaków” http://123edukacja.pl/zasady-bezpieczenstwa-na-drodze-dla-przedszkolakow/
  • „Dla kogo rower?” – zagadka graficzna, zasady bezpiecznego korzystania z roweru – karta pracy str.18.
  • „Mój pojazd” – praca plastyczna, rozwijanie wyobraźni, twórczej ekspresji plastycznej.
  • „Jedzie, jedzie miś.” https://youtu.be/PxGgWNgOU-I
  • „Pojazdy” – tworzenie zbiorów różnych pojazdów, wyodrębnianie pojazdów lądowych, powietrznych, wodnych, określanie mocy zbioru liczebnikiem głównym.
  • „Ile kółek” – przeliczanie kół w pojazdach, liczenie na palcach – karta pracy str.20.
  • „Gdzie jest pojazd?” – zabawa dydaktyczna; posługiwanie się określeniami oznaczającymi położenie przedmiotu w przestrzeni: na, pod, za, obok.
  • Zabawy konstrukcyjne, np. budowanie pojazdów, garażu, parkingu, itp.
  • „Kolorowe balony” – przeliczanie, kolorowanie według wzoru – karta pracy str.21.
  • „Pojazdy” https://youtu.be/h3D6xu7pr3k
  • „Numery alarmowe” https://www.lulek.tv/vod/clip/numery-alarmowe-wiem-ile-zjem-cz-2-32
  • „112, każdy wie i tam dzwoni, gdy jest źle” – nazywanie pojazdów, utrwalanie znajomości numerów alarmowych – karta pracy str.17.
  • „Znam numery alarmowe” https://www.youtube.com/watch?v=EoeHbcDItx0
  • Piosenka „Numery ratunkowe” https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw
  • „Pojazdy uprzywilejowane” – kolorowanie lub malowanie obrazka konturowego.
  • Codzienne słuchanie literatury dziecięcej np. ,,Słowik” H.Ch. Andersen https://www.youtube.com/watch?v=inQCFeEcq20
  • Codzienna aktywność ruchowa, np. „Skaczemy biegniemy” https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
  • Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  • „Pomagamy rodzicom” – zachęcanie dzieci do aktywnej pomocy rodzicom w codziennych pracach domowych.
  • Język angielski:Witajcie moje drogie przedszkolaki!!!   Welcome!!!!Dzisiejszy temat: Recycling- segregowanie śmieci.Śpiewaliśmy niedawno piosenki na Dzień Ziemi- mam nadzieję, że pamiętacie jak ważne dla nas samych jest dbanie o środowisko i czystość wokół nas. Dlatego dziś zaśpiewajmy o tym , co my możemy zrobić, żeby dbać o Ziemię.Jak widzicie słowo recykling przyszło do nas z języka angielskiego i od dawna używamy go w języku polskim.Posłuchajcie jak ono brzmi w języku angielskim: https://www.youtube.com/watch?v=Q53kNmxTgPwZapamiętajcie słowa, które były napisane na kolorowych kubłach na śmieci:compost- kompostglass- szkłoplastic-plasikpaper- papier

    Śmieci wrzucamy do kubłów w określonych kolorach. Przypomnijmy sobie angielskie nazwy kolorów w piosence: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

    A na zakończenie możecie zobaczyć jak o segregowanie śmieci dba świnka Peppa i jej rodzina:

     

    Pozdrawiam Was gorąco. I miss you very much  !!!! Kasia Rećko

  • Logopedia: https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%C4%87wiczenia
  • Zajęcia rytmiczne.

cz.4 str.17cz.4 str.19cz.4 str.18 cz.4 str.20cz.4 str.21

 

18.05 – 22.05.2020r. „MIESZKAŃCY ŁĄKI

  • „Kolorowe kwiaty” – opowieść ruchowa.
  • Zabawy ruchowe https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc
  • Codzienne słuchanie literatury dziecięcej.
  • Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  • Prowadzenia rozmów z dzieckiem, tłumaczenie otaczających nas zjawisk, dzielenie się swoimi odczuciami i wrażeniami.
  • Zabawy w gronie rodzinnym: gry planszowe, zabawy i gry zręcznościowe.
  • Język angielski:  Hello!!!  Zbliżamy się do bardzo ważnego dnia dla wszystkich dzieci – już wkrótce Dzień Mamy!! Po angielsku- Mother’s Day.Zaśpiewajcie dla waszych mam  „I love you”: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAengUściskajcie mocno Wasze mamy, namalujcie laurkę lub po prostu posprzątajcie swój pokój: https://www.youtube.com/watch?v=ca9rptz0mDIAle pamiętajmy, że troszkę później świętujemy Dzień Ojca- Father’s Day. Zaśpiewajcie też Waszym tatom  „I love you”:https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQggPozdrawiam gorąco Was wszystkich. Hugs and kisses!!!!!Kasia Rećko
  • Logopedia: Wierszyki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=h4wpaDM-9AY
  • Zajęcia rytmiczne.

cz.4 str.15 i 16 cz.4 str. 13i14 cz.4 str.12

25.05 – 29.05.2020r. „MAMA I TATA 

  • „Moja mama i mój tata” – wypowiedzi dzieci.
  • „Z rodzicami” – nauka wiersza – rozwijanie pamięci mechanicznej i zachęcanie do odtwarzania wiersza z pamięci z odpowiednią intonacją, gestem.
  • „Co robi mama?” – zagadki pantomimiczne.
  • „Moja mama” – piosenka https://youtu.be/9EaJmJhPiqE
  • „Laurka dla mamy” – praca plastyczna zainspirowana filmikiem https://pracaplastyczna.pl/index.php/rodzina-emocje/1516-laurka-na-dzien-matki-z-serc
  • „Buziak” – piosenka  https://youtu.be/b-ECatfl-8U
  • „Życzenia na Dzień Mamy” – wierszyk animowany https://youtu.be/F4b9VG2l484
  • „A ja wolę moją mamę” – piosenka https://youtu.be/X6ZpumEE3xs
  • „Moja mama” – wypowiedzi dzieci, kończenie zdań o mamie.
  • „Kochana mamo” – wiersz dla mamy.
  • „Serce, kwiat” – rysowanie wzoru w powietrzu oraz układanie na powierzchni płaskiej.
  • „Wazon z kwiatami” – ćwiczenia grafomotoryczne – karta pracy str.26.
  • „Moja Mama” – praca plastyczna.
  • „Super rodzice” – słuchanie wiersza https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/super-rodzice/
  • Spacer z rodzicami – opowieść ruchowa.
  • ,,Co to jest rodzina” – burza mózgów.
  • „W domu z mamą i tatą” – zabawa dydaktyczna.
  • „Aby wszystkim było miło…” – zabawa integracyjna.
  • „Moja super mama i mój super tata” – rysowanie portretu mamy i taty – karty pracy str.23, 24
  • Poznanie nazw, przeznaczenia i odgłosów sprzętów AGD oraz ich naśladowanie – https://www.youtube.com/watch?v=d0HYSGTVOOk      https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM
  • Zasady bhp obowiązujące podczas korzystania z niektórych sprzętów domowych.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących wyposażenia kuchni, dzielenie ich nazw na sylaby.
  • „Nakrywamy do stołu” – zabawa dydaktyczna.
  • „Kwiaty” – doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwanie się pojęciem „tyle samo” – karta pracy str.25.
  • „Kanapki dla mamy i taty” – lepienie z plasteliny.
  • „Rodzina Treflików” bajka https://youtu.be/58V52JdiwPA
  • „Zabawy z mamą i tatą” – wypowiedzi w oparciu o serię obrazków – karta pracy str.22
  • „Moja rodzina” przedszkole profesora Szymona https://youtu.be/u28atnroqrY
  • „Drzewo genealogiczne” – wykonanie pracy plastycznej http://scholaris.pl/resources/run/id/110241
  • ,,W rodzinie najlepiej” – wykonanie dowolną techniką ozdobnej ramki do rodzinnej fotografii.
  • „Lubię – nie lubię” – rozmowa o odczuciach dzieci.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
  • „Umiem grać, układać” – zabawy wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtujące odporność emocjonalną.
  • Codzienne czytanie literatury dziecięcej z cyklu „Nasza mama Czarodziejka” Joanny Papuzińskiej.
  • „Pomagamy rodzicom” – zachęcanie dzieci do aktywnej pomocy rodzicom w codziennych pracach domowych.
  • Język angielski: Witajcie przedszkolaki! Mam nadzieję, że śpiewaliście te piękne piosenki dla mamy i taty. Spróbujcie jeszcze poćwiczyć i zaśpiewać rodzicom we wtorek!!! Przypomnijmy sobie jeszcze raz piosenkę o rodzinie- pamiętacie – pokazywaliśmy na paluszkach naszych rączek. Poćwiczcie jeszcze razem z filmem: https://www.youtube.com/watch?v=G6k7dChBaJ8

Zapraszam również do zabawy „Be my echo”- „Bądź moim echem”. W piosence „Sing after me” bohaterowie znani z Ulicy Sezamkowej bawią się w echo- powtarzają po sobie dźwięki. Spróbujcie i wy: https://www.youtube.com/watch?v=vtnuHbHbveg

Pozdrawiam Was gorąco!!!  Happy Mother’s Day for your Mums!!!!!

cz.4 str.22 cz.4 str.23i24 cz.4 str.25i26

1.06 – 5.06.2020r. „DZIECI TO MY”

cz4. str.28i29 cz.4 str.27 cz.4 str.30i31

ang

8.06 – 12.06.2020r. „ŻYCIE POD WODĄ 

  • Morskie zwierzęta w naturalnym środowisku https://www.youtube.com/watch?v=PiayEX0bqjo
  • „Co to jest: morze, rzeka, jezioro?” – burza mózgów.
  • „W morskich głębinach” – rozmowa w oparciu o wysłuchane opowiadanie i wymyślanie jego dalszego ciągu; rozwijanie wyobraźni.
  • „Mieszkańcy podwodnego świata” – nazywanie zwierząt morskich, porównywanie wyglądu, łączenie zwierząt z ich cieniami. Karta pracy – str. 37.
  • „Kolorowa rybka” – osłuchanie i nauka piosenki https://www.youtube.com/watch?v=sdcJPxuJkl8
  • „Krab i wieloryb” – wskazywanie różnic między obrazkami, ćwiczenie uwagi i spostrzegawczości. Karta pracy – str. 38.
  • „Ryba i rybka” – ćwiczenia słownikowe, tworzenie zdrobnień i zgrubień.
  • „Rybka” – ćwiczenie grafomotoryczne.
  • „Podwodny świat” – praca plastyczna https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/163-podwodny-swiat-ryby
  • „Podwodny świat” https://www.youtube.com/watch?v=OWs3kSEHnuo
  • „Życie pod wodą” – tworzenie zbiorów zwierząt żyjących pod wodą, przeliczanie elementów, liczenie na palcach, stosowanie liczebników głównych. Karta pracy – str. 40.
  • „Jestem rybką” – zabawa z wizualizacją.
  • „Mała i duża ryba” – stosowanie określeń: mała-duża, kolorowanie według wzoru. Karta pracy – str. 39.
  • Zabawy i ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
  • „Podwodny świat” https://www.youtube.com/watch?v=-Ks7eDS0qyk
  • Piosenka „Morskie plotki” https://www.youtube.com/watch?v=sYsxXkiKYRU
  • „Rozgwiazda i ślimak” – ćwiczenia grafomotoryczne. Karta pracy – str. 41.
  • „Morze” – zabawa słowna.
  • „Życzenia do złotej rybki” – wypowiadanie i przekazywanie życzeń.
  • „Ryba z papieru” https://www.youtube.com/watch?v=sK4KiL9PDi8
  • Codzienne słuchanie literatury dziecięcej. „O rybaku i złotej rybce” https://www.youtube.com/watch?v=lORzjYbIkAA
  • Dowolna działalność plastyczno-konstrukcyjna.
  • Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych, angażowanie się w pomoc rodzicom w pracach domowych.
  • Prowadzenia rozmów z dzieckiem, tłumaczenie otaczających nas zjawisk, dzielenie się swoimi odczuciami i wrażeniami.
  • Zabawy w gronie rodzinnym: gry logiczne, zabawy i gry zręcznościowe.
  • Język angielski: Hello, hello! Witajcie moje drogie przedszkolaki!! Już niedługo prawdziwe, astronomiczne lato. Wszyscy czekamy na wakacje i czas odpoczynku.Przypomnijmy sobie piosenkę, żeby przegonić chmury i deszcz: https://www.youtube.com/watch?v=LFrKYjrIDs8A jak już pojawi się słoneczko, to zaśpiewajmy, o tym, jak będziemy się bawić na dworze. https://www.youtube.com/watch?v=hlzvrEfyL2Y

    Życzę Wam słonecznych dni. Pani Kasia.

  • Logopedia: O rety! Krety. Głoska cz. https://wordwall.net/pl/resource/967701/logopedia/g%C5%82oska-cz –Mama czyta jednocześnie wskazując palcem obrazek dziecko klika odpowiedniego kreta. Powodzenia!

cz.4 str.37 cz.4 str.38i39 cz.4 str.40i41rybka ćw. grafomotoryczne

15.06 – 19.06.2020r. „ZBLIŻA SIĘ LATO”   

  • „Szukamy lata” – oglądanie ilustracji kojarzących się z latem.
  • „Co to jest lato?” – burza mózgów.
  • „Letni spacer” – opowieść ruchowa.
  • „Cztery pory roku” https://www.youtube.com/watch?v=yYva6w_cZ8A
  • „Pory roku” https://www.youtube.com/watch?v=lbBbi_ds4eU
  • „Pory roku” – charakterystyczne cechy – karta pracy str.42.
  • „Czy już jest lato?” – obserwacja najbliższego środowiska przyrodniczego. Rysowanie swoich spostrzeżeń.
  • „Lato na Dywanie” – osłuchanie z piosenką, zabawy na jej tle https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
  • „Zabawy latem” – opowiadanie obrazków, nazywanie czynności dzieci.
  • „Moje ulubione zabawy” – swobodne wypowiedzi w oparciu o ilustracje i własne doświadczenia dzieci – karta pracy str.43.
  • „Chodzimy po kamieniach” – zabawa z elementem równowagi.
  • „Kolorowe lato” – praca plastyczna.
  • „Lato” – nauka wiersza na pamięć, rozmowa w inspiracji wierszem.
  • „Poranek w lesie” – aktywne słuchanie utworu E. Grieg’a – nabywanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c
  • „Lato w lesie” – ćwiczenie spostrzegawczości i przeliczanie.
  • „Jak należy zachować się w lesie?” – rozmowa kierowana. Przypomnienie zasad ochrony środowiska.
  • „Żuczek i Ślimak” – słuchanie opowiadania z morałem, ukazanie odrębności i niepowtarzalności każdej istoty.
  • Zabawy na powietrzu: rysowanie i układanie figur geometrycznych.
  • „Trawa” – ćwiczenia oddechowe.
  • „Ile kwiatów zakwitło?” – kształcenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi.
  • „Owoce lata”– przeliczanie owoców, odwzorowywanie liczebności na zbiorach zastępczych – karta pracy str.45.
  • „Czereśnie i truskawki” – lepienie z plasteliny.
  • Dowolna działalność plastyczno-konstrukcyjna.
  • „Lato na opak” – zabawa słowna kształcąca uwagę, pamięć, myślenie, poczucie humoru; rozwijanie umiejętności przekształcania.
  • „Tajemnicze lato” – praca plastyczna techniką collage’u – rozwijanie twórczej wyobraźni i sprawności manualnej.
  • „Lubię lato” – słowna zabawa dydaktyczna typu: „dokończ zdanie” – rozwijanie mowy.
  • „Co lubi miś” – ćwiczenie grafomotoryczne – karta pracy str.46.
  • „Czekolada” https://www.youtube.com/watch?v=e_qsWae-jYQ
  • Codzienna aktywność ruchowa: „Gimnastyka Fruzi” https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0
  • „Hipcio i gimnastyka” https://www.youtube.com/watch?v=OFYKw2GWgmg
  • Słuchanie literatury dziecięcej: „Pan Maluśkiewicz i wieloryb https://ninateka.pl/film/pan-maluskiewicz-i-wieloryb-julian-tuwim
  • Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  • „Pomagamy rodzicom” – zachęcanie dzieci do aktywnej pomocy rodzicom w zajęciach domowych.
  • Język angielski: Witajcie moi drodzy!! Dzisiaj piosenka o wesołych, kolorowych zakupach- przypomnimy sobie kolory i nazwy warzyw i owoców po angielsku: https://www.youtube.com/watch?v=ZZiTNJ6QleA A później , jeśli wybierzecie się na spacer na łąkę, spotkacie takie oto zwierzątka: https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI

    Tylko pamiętajcie, wybierzcie się na spacerek!! Pozdrawiam Was gorąco!! Pani Kasia

  • Logopedia: Głoska s w nagłosie – gra (4,5,6l) https://wordwall.net/pl/resource/932076/logopedia/g%C5%82oska-s-w-nag%C5%82osie
  • Zajęcia rytmiczne.

cz.4 str.42 cz.4 str.43i44 cz.4 str.45i46

22.06 – 30.06.2020r. „NADCHODZĄ WAKACJE” 

  • „Z czym kojarzą się wakacje?” – swobodne wypowiedzi.
  • „Zabawy w basenie” – układanie opowiadania, rozwijanie mowy wiązanej, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw.
  • „Bezpieczne wakacje” – słuchanie piosenki, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM
  • „Laurka dla taty” – praca plastyczna.
  • „Kochany Tato” – wiersz dla taty, składanie życzeń, wręczanie upominku.
  • Piosenka „Tato już lato” https://www.youtube.com/watch?v=6fh_Ioz9Gn8
  • „Piosenka dla taty” https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc
  • „Daj mi rękę tato” https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs
  • „Tato pobaw się ze mną” – wspólna zabawa.
  • „Przyklejany taniec” https://www.youtube.com/watch?v=aQXlJxb2uOA
  • „Wakacje z rowerem” https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk
  • „Gdzie i czym na wakacje” – rozmowa nt. wakacyjnych podróży na podst. obrazków, rysowanie po śladzie – karta pracy str.47.
  • „W podróży” – zabawa logorytmiczna.
  • „Na biwaku” – opowiadanie historyjki obrazkowej – rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego, rysowanie zakończenia historyjki – karta pracy str. 48-49.
  • Słuchanie literatury dziecięcej: „Złotowłosa i trzy niedźwiadki” https://www.youtube.com/watch?v=JFSKlPZDL58
  • Piosenka „Na wycieczkę wyruszajmy” https://youtu.be/sg8fIBVemAE
  • „Co robimy podczas wakacji?” – poszukiwanie odpowiedzi na pytanie w oparciu o obserwacje i własne doświadczenia dzieci.
  • „Wakacje w lesie” – nazywanie i przeliczanie zwierząt – karta pracy str. 50.
  • „Letnie kolorowanki” http://www.clubmamy.pl/index.php?p=dziecko&art=18&article=320
  • „Co robimy na plaży” – wypowiedzi w oparciu o ilustrację oraz doświadczenia dzieci.
  • „Nad morzem” – układanie puzzli według wzoru – karta pracy str. 51.
  • „Na plaży” – szukanie drogi w labiryncie – karta pracy str. 53.
  • „Zbieramy muszelki” – tworzenie zbiorów równolicznych, przeliczanie elementów, stosowanie pojęcia „tyle samo” – karta pracy str. 54.
  • „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą” https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
  • „Pływające statki” – wykonanie pracy według instrukcji https://ekodziecko.com/plywajace-statki-z-korka
  • „Wakacje w górach” – rozmowa o oparciu o wiersz „W podróż po Polsce”.
  • „Bezpieczeństwo dzieci w górach” https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
  • „Moje wakacje” – swobodne wypowiedzi nt. wymarzonych wakacji, malowanie farbami.
  • „Morska wyprawa Bolka i Lolka” https://www.youtube.com/watch?v=XPat7Byj4VE
  • „Wiaderka” – kolorowanie według wzoru – karta pracy str.52.
  • „Nad morzem i w morzu” – praca z obrazkiem, rozbudzanie zainteresowań poznawczych – karta pracy str. 55.
  • „Babki piaskowe, zamki i tunele” – kreatywne zabawy w piaskownicy, wyzwalanie radości z zabawy piaskiem.
  • Codzienna aktywność ruchowa: „Gimnastyka na wesoło” https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8
  • „My jesteśmy Krasnoludki” https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs
  • Słuchanie literatury dziecięcej: „Złotowłosa i trzy niedźwiadki” https://www.youtube.com/watch?v=JFSKlPZDL58
  • „Lubię- nie lubię” – rozmowa o odczuciach dzieci.
  • Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  • „Pomagamy rodzicom” – zachęcanie dzieci do aktywnej pomocy rodzicom w codziennych zajęciach domowych.
  • Język angielski:
  • Logopedia: Ćw. przygotowujące do wywołania głoski „r” https://wordwall.net/pl/resource/1064796/logopedia/%C4%87wiczenia-przygotowuj%C4%85ce-do-wywo%C5%82ania-r-
  • Zajęcia rytmiczne.

cz.4 str.47

cz.4 str.48i49 cz.4 str.50i51 cz.4 str.52 cz.4 str.53i54 cz.4 str.55