SÓWKI

IMG-20200325-WA0008

Grupa SÓWKI – tygodniowy plan pracy z przedszkolakami w domu.

Co tydzień będę wrzucała propozycje zadań, zabaw z dziećmi w domu ( szczegóły będą podawane na naszej grupie WhatsApp „SÓWKI”). Będą tu również podawane propozycje zabaw z języka angielskiego i zajęć z rytmiki. W razie pytań proszę kontaktować się na grupie WhatsApp lub telefonicznie.

 

23.03 – 27.03.2020  – NADCHODZI WIOSNA

  1. Literka J,j ( zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej litery, ćwiczenia grafomotoryczne ).
  2. „Bociek” – wykonanie pracy plastycznej ( technika dowolna).
  3. „Barwy wiosny” – tworzenie barw pochodnych przez mieszanie kolorów podstawowych. Malowanie farbą dowolnego obrazu.
  4. Dzienne wyjście na podwórko lub spacer.
  5. Dowolna zabawa ruchowa – np. „Ptaki z gniazdka , ptaki do gniazdka”.
  6. Zachęcam do upieczenia ciasteczek z dzieckiem.
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp.
  • Zajęcia z języka angielskiego: https://www.youtube.com/watch?v=D7z-aJqTw1U.

1 2 wiosna j

30.03 – 03.04.2020 – WIOSNA

  1. Porównywanie liczebności zbiorów. Utrwalanie znaków <,>,= ( karta pracy 8 )
  2. Powiedz co pani Wiosna przyniosła w prezencie ? – pokoloruj obrazek ( karta pracy 9 ).
  3. Podczas spacerów proszę zwrócić uwagę na zmiany w przyrodzie, oznaki i symbole wiosny.
  4. Pamiętaj o zabawach ruchowych i gimnastyce – https://www.youtube.com/watch?v=5kazHO5C84c&feature=youtu.be .
  5. „Żabka” – praca plastyczna ( technika dowolna); można ulepić z plasteliny lub masy solnej, origami, farby.
  6. PIOSENKA „IDZIE DO NAS WIOSNA” – https://youtu.be/qoAwQ9WCWSM .
  7. FILM EDUKACYJNY – https://youtu.be/nZ8DJa4Oc8w.
  8. Bardzo proszę, aby zachęcać dzieci do utrzymania czystości w swoim kąciku ( pokoju ); wykonywać w swoim tempie czynności związane z ubieraniem, przygotowaniem do snu. Po to, aby przedszkolaki uczyły się samodzielności i odpowiedzialności.
  9. Zachęcam do wspólnych zabaw przy stole: gry planszowe czy zabawy.
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp
  • Zajęcia z języka angielskiego: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc, https://www.youtube.com/watch?v=7zL_EQkqrmg.

4.5 6,7 8,9

06.04 – 10.04.2020 – WIELKANOC

  1. „Moja pisanka” – praca plastyczna (dowolna technika).
  2. Zwyczaje i tradycje Świąt Wielkanocnych (karta pracy 19).
  3. Pomóż kurczakowi pokolorować pisankę według wzoru (karta pracy 20).
  4. Zakładamy hodowlę owsa lub rzeżuchy (do wyboru).
  5. WIELKANOC (karta pracy 22,23).
  6. Kolorowanki wielkanocne – https://czasdzieci.pl/kolorowanki/id,61b33-kolorowanki_wielkanocne_pisanki.html.
  7. Praca plastyczna „KURCZACZEK Z ROLKI” – https://youtu.be/A_kQOQSm0E8.
  8. Piosenka „Zając” – https://youtu.be/wHBttUjMPHc.
  9. Gry i zabawy na świeżym powietrzu.
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp.
  • Zajęcia z logopedii: https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/.
  • Zajęcia z języka angielskiego:

20,21 22,23

14.04 – 17.04.2020 – BAJKI I BAŚNIE

  1. Litera „W,w”zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej litery;próba wymiany przez dzieci wyrazów rozpoczynających się na podaną głoskę; ćwiczenia grafomotoryczne.
  2. KSIĄŻKA – ZABAWY Z LITERAMI, STRONA 40-41 – https://www.youtube.com/watch?v=4TwEJVPElUg
  3. Nazwij bohaterów bajek. Pokoloruj Kota w butach. KARTA PRACY 10.
  4. Pomóż Czerwonemu Kapturkowi znaleźć drogę do domku babci. Bądź ostrożny, aby nie spotkać wilka, dokończ kolorować obrazek. KARTA PRACY 11
  5. „Moja kukiełka” – wykonaj kukiełkę lub pacynkę, praca przestrzenna ( stwórz teatrzyk z wykonaną postacią).
  6. Przeczytać dowolną bajkę lub baśń ( próba opowiedzenia o czym była i jakie w niej postacie występowały).
  7. Zabawy na świeżym powietrzu.
  8. Ćwiczenia gimnastyczne – https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w.
  9. KARTA PRACY 12, 13, 14
  10. „Mój ulubiony bohater” – malowanie farbą.
  11. https://www.youtube.com/watch?v=Qsp8_e_VEBM
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp.
  • Zajęcia z logopedii: https://www.youtube.com/watch?v=zA85oayoC2Q.

10,11 12,13 14 bajki w

20.04 – 24.04.2020 – W GOSPODARSTWIE

  1. „Na wsi” – opowiadanie dzieci na podstawie ilustracji. Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi wyglądu zwierząt hodowlanych w gospodarstwie https://youtu.be/v4R2rkylrc.
  2. „Kurczaczek” – łączenie kresek i kolorowanie wg wzoru. KARTA PRACY 15.
  3. Ćwiczenia oddechowe „Piórkowy wdech i wydech”.
  4. Zabawa taneczna do muzyki „Kaczuszki”.
  5. Litera „Ł,ł”: zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej litery;próba wymiany przez dzieci wyrazów rozpoczynających się na podaną głoskę; ćwiczenia grafomotoryczne. KSIĄŻKA ZABAWY Z LITERAMI.
  6. „Wiejskie zwierzęta” – lepienie z plasteliny.
  7. „Smutne i wesołe kurczątko” – zabawa twórcza słowa.
  8. KARTY PRACY 16, 17, 18.
  9. „Kogut” – stemplowanie za pomocą dłoni lub z rolki papieru.
  10. Zabawy na świeżym powietrzu.
  11. Ćwiczenia gimnastyczne – https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4.
  12. „Co nam dają zwierzęta ?” – https://view.genial.ly/5e8c4f650a461d0d7c9da95f/presentation-wiosna-na-wsi.
  13. „Zwierzęta i ich domy” – https://view.genial.ly/5e96d6abd82ffd0dbf01a22f/presentation-zwierzeta-i-ich-domy.
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp.
  • Zajęcia z logopedii: https://www.youtube.com/watch?v=WIKpLlapr90
  • Zajęcia z języka angielskiego:

15 16,17 18 gospodarstwo ł

27.04 – 30.04.2020r. – DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

„MUCHOMORKI” I „SÓWKI” ZDALNIE ALE RAZEM  DBAJĄ O NASZĄ PLANETĘ

  1. https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/217728-ekologia-dla-przedszkolaka
  2. Ekologia dla przedszkolaka:
  3. „Gdzie leży nakrętka?” –zabawa ćwicząca orientację w przestrzeni.
  4. Zabawa matematyczna z nakrętkami.
  5. Nabywanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  6. Spacery i zabawy na świeżym powietrzu – zachęcanie dzieci do dbania o porządek w swoim otoczeniu.
  7. Ćwiczenia gimnastyczne – https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE.
  8. Gazetowe zabawy – https://www.youtube.com/watch?v=axlMxiDnT60.
  9. KARTY PRACY W KSIĄŻCE STRONA 24,25,26.
  10. Segregacja jest ważna: https://youtu.be/iFgfARNJVYIhttps://youtu.be/B9cbtiRd4Kg.
  11. Akcja Segregacja: https://view.genial.ly/5e971e3a043e350e09005ddb/presentation-akcja-segregacja.
  12. Konkurs pt. ,,Szukaj zysku z odzysku” – wykonanie przedmiotu, zabawki, stroika, ozdoby, dekoracji … z surowców wtórnych.
  13. Konkurs plastyczny i działania ekologiczne ,,Nasza Ziemia pełna kwiatów”.
  14. Zbiórka zużytych baterii i nakrętek.
  15. Kiermasz zdrowej żywności.
  16. Nauka piosenek: „Duszki, duszki”: https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzshttps://youtu.be/pRNtFXew_VE.
  17. Bajki edukacyjne: https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k&feature=youtu.be , https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU.
  18. Plastikowe odpady -materiał do recyklingu https://youtu.be/qITvZ3HADlU
  19. Ekokultura https://youtu.be/6jIaQJIaNCs
  20. „Poznajemy liczbę 10” – zabawa matematyczna, zapoznanie z wyglądem, doskonalenie przeliczania.
  21. KSIĄŻKA ZABAWA Z LICZBAMI STRONA 44,45,46,47.
  22. Co zrobić z rolek po papierze ? https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/06/co-zrobic-z-rolek-po-papierze/
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp.
  • Zajęcia z logopedii: https://www.youtube.com/watch?v=E_nS3tNhT18.
  • Zajęcia z języka angielskiego: https://www.youtube.com/watch?v=bVCKj0T9-gc, https://www.youtube.com/watch?v=_cta8r33Gss
  • 24,25 26 ekologia 44,45 ekologia 46,47

04 – 08.05.2020r.- JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM 

  1. Oglądanie albumów, ilustracji, pocztówek przedstawiających miasto, w którym mieszkają dzieci.
  2. „Mamy różne domy” – wypowiedzi dzieci na podstawie obserwacji oraz ilustracji. Zapoznanie z nazwami różnych domów: blok, wieżowiec, domy szeregowe, bliźniak, dom jednorodzinny.
  3. „Mój dom” – rysowanie swojego domu.
  4. Wyjście na podwórko – spacer po osiedlu. Szukanie domów podobnych do tych, w których mieszkają dzieci.
  5. Wprowadzenie i zabawy z literą „P”. Ozdabianie litery „P, p”. Łączenie ozdobionej litery z odpowiednimi literami podanymi obok. Pisanie ołówkiem małej i wielkiej litery „P, p” po śladzie.
  6. „Szukam literek” – zabawa orientacyjno – porządkowa ( rozsypane literki, gra muzyka, kiedy przestaje grać dziecko szuka literki, która zostanie wypowiedziana przez mamę/tatę).
  7. Zabawy na świeżym powietrzu.
  8. „Co to jest Polska?” – utrwalenie wiadomości nt. naszej ojczyzny.
  9. „O czym myślę?” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie procesów myślowych i uogólniania. „Baczność – spocznij” – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa.
  10. Ćwiczenia gimnastyczne –https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0
  11. Symbole narodowe – https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA&fbclid=IwAR1jCteWiClYwPdeS0BZr4lWoIGYlfRrzhC2NOvzVDyGYJSDHRZTuRDpm60
  12. Symbole narodowe, pary – https://wordwall.net/pl/resource/1733940/symbole-narodowe-pary
  13. „Głębokie oddechy” – ćwiczenie ruchowo – oddechowe.
  14. Zabawy na świeżym powietrzu.
  15. „Flaga Polski” – wykonanie pracę plastyczną (technika dowolna).
  16. Zabawy na świeżym powietrzu.
  17. Wyliczanka – „Palce”. Jeden palec, drugi, trzeci, tak umieją liczyć dzieci, czwarty, piąty palec mam. Widzisz? Umiem liczyć sam. Zabawy z liczbami – utrwalenie.
  18. KARTY PRACY 27-35
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp.
  • Zajęcia z logopedii: https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg&fbclid=IwAR2LFrG5BLgrOONhV5s2KqZ5kTxYk0p9sYGyl3-gVRXIwL3mkmjzQnz5K-Q.
  • Zajęcia z języka angielskiego:  https://www.youtube.com/watch?v=V5Bs9xydba0

1 2 3 4 5 6

11 – 15.05.2020 r. – CZYM PODRÓŻUJEMY ?

  • KARTA PRACY 52,53.
  • Wyjście na podwórko – zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu sportowego. Wyrabianie sprawności ruchowej, zręczności rąk. Wyzwalanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Zasady bezpieczeństwa dla przedszkolaków – http://123edukacja.pl/zasady-bezpieczenstwa-na-drodze-dla-przedszkolakow/.
  • Utrwalenie numerów alarmowych: 112, 999, 998, 997.
  • „Zamek pełen przygód” – zabawy konstrukcyjne, budowanie z różnorodnych klocków fantastycznych budowli.
  • Bajka edukacyjna – https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg&feature=youtu.be
  • https://www.superkid.pl/kolorowanki-pojazdy (do wyboru)
  • Wyjście na podwórko- zabawy samorzutnie podejmowane przez dzieci na placu z wykorzystaniem sprzętu terenowego: huśtawki, karuzela, zjeżdżalnia.
  • Zajęcia ruchowe – zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie stopy.
  • „Samolot”- wykonanie z papieru, dowolnie.
  • Wyjście na podwórko. „Barwy tęczy” – zabawa badawcza.
  • „Kolorowy świat” – malowanie farbami plakatowymi na dużym arkuszy papieru. Stwarzanie możliwości do tworzenia własnej ekspresji plastycznej.
  • „Barwy tęczy” – zabawa badawcza inspirowana obrazkami tęczy. Utrwalenie umiejętności liczenia liczebnikami porządkowymi. Wdrażanie dzieci do sensownego, a zarazem swobodnego wypowiadania się.
  • https://www.youtube.com/watch?v=ImHeRC0gXD8&feature=youtu.be.
  • „Autobus” – kolorowanie kredkami rysunku. KARTA PRACY 51.
  • Wyjście na podwórko – spacer w okolicy przedszkola. Obserwacja ruchu ulicznego i pojazdów poruszających się po drogach.
  • „Pociąg” – wykonanie pracy przestrzennej z pudełek po zapałkach. Zapoznanie dzieci z nazwami pociągów: osobowe i towarowe. Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: buch, uch, puff, uff.
  • Środki transportu – https://przedszkolankowo.pl/2016/11/21/pojazdy-prezentacja-multimedialna/pojazdy-prezentacja-multimedialna-2/
  • „Pojazdy” – nazywanie pojazdów i określanie dokąd można nimi dojechać. Wypowiedzi dzieci jakimi środkami transportu już podróżowały. KARTA PRACY 50
  • Spacer ulicami miasta -obserwacja poruszających się pojazdów. Nazywanie ich i liczenie.
  • Zajęcia ruchowe – zestaw ćwiczeń gimnastycznych Ćwiczenia wzmacniające mięśnie stopy. Kształtowanie prawidłowego wysklepienia stopy – przeciwdziałanie płaskostopiu.
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp.
  • Zajęcia z logopedii: https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%C4%87wiczenia.
  • Zajęcia z języka angielskiego: Witajcie moje drogie przedszkolaki!!!   Welcome!!!!Dzisiejszy temat: Recycling- segregowanie śmieci.Śpiewaliśmy niedawno piosenki na Dzień Ziemi- mam nadzieję, że pamiętacie jak ważne dla nas samych jest dbanie o środowisko i czystość wokół nas. Dlatego dziś zaśpiewajmy o tym , co my możemy zrobić, żeby dbać o Ziemię.Jak widzicie słowo recykling przyszło do nas z języka angielskiego i od dawna używamy go w języku polskim.Posłuchajcie jak ono brzmi w języku angielskim: https://www.youtube.com/watch?v=Q53kNmxTgPwZapamiętajcie słowa, które były napisane na kolorowych kubłach na śmieci:compost- kompostglass- szkłoplastic-plasikpaper- papierŚmieci wrzucamy do kubłów w określonych kolorach. Przypomnijmy sobie angielskie nazwy kolorów w piosence: https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LYA na zakończenie możecie zagrać w grę, gdzie posprzątacie pokój wrzucając śmici do właściwych pojemników:https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games/clean-and-greenPozdrawiam Was gorąco. I miss you very much  !!!! Kasia Rećko

ASIA ASIA2

18 – 22.05.2020r. – MUZYKA WOKÓŁ NAS

  1. „Fryderyk Chopin – nasz wielki kompozytor” – poznanie życia i twórczości polskiego kompozytora z wykorzystaniem ilustracji nagrań muzycznych . Rozwijanie zainteresowań muzyką Chopina. https://www.youtube.com/watch?v=uLFT7QckE8&list=PLjSuyMSxxASizEwc7Sg6BXhSgmXdZgYZv
  2. Zajęcia ruchowe. . Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej. https://www.youtube.com/user/zygusm
  1. Wyjście na podwórko – spacer w okolicy przedszkola. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.
  2. „Nuty” – pokaz utworów, które są zapisane w postaci nut https://www.youtube.com/watch?v=dUPNphXI5pQ
  3. „Wesoła nutka” – dorysowywanie kredkami dowolnych elementów na półnucie. KARTA PRACY 45. https://www.youtube.com/watch?v=LKyZtocE9u0
  4. „Jaki to instrument perkusyjny?” – zabawa dźwiękowo – słuchowa https://www.youtube.com/watch?v=TrZXmcy3Mt4
  1. „Biedronka” – praca plastyczna, malowanie czarną i czerwoną farbą. Wprowadzenie symetrii osiowej.
  2. Nazwij i policz instrumenty i podziel ich nazwy na głoski. Otocz pętlą instrumenty perkusyjne. KARTA PRACY 46
  3. Zabawy na świeżym powietrzu.
  4. „Wesołe grzechotki” – wykonanie instrumentu perkusyjnego. Utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych. Kształcenie wyobraźni twórczej i pomysłowości w poszukiwaniu ciekawych rozwiązań.  Praca plastyczna, dowolna.
  5. Wyjście na podwórko – zabawy i gry sportowe z wykorzystaniem sprzętu sportowego.
  6. „Orkiestra” – omówienie ilustracji przedstawiającej orkiestrę.
  7. Kolorowanie rysunku. KARTA PRACY 47
  8. „Co słychać na łące?” – wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustrację. Kończenie kolorowania rysunku.  KARTA PRACY 48
  9. „Na łące” – lepienie zwierząt z plasteliny i ustawianie ich na wcześniej namalowanej łące . Wzmacnianie rąk, siłą działania mięśni całej dłoni i palców.
  10. Wyjście na podwórko – spacer w okolicy przedszkola. Każde dziecko w czasie spaceru poszukuje małego kamyka i próbuje zrobić z niego zwierzątko mieszkające na łące.
  11. „Wesołe ślimaki” – rysowanie ślimaka, kolorowanie ślimaka.
  12. „Biedronka” – wykonanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem kamienia. ( znalezionego na spacerze)
  13. „Wesołe biedroneczki” – zabawa taneczna. https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8
  14. „Wesoła żabka” – wypowiedzi dzieci na temat rozwoju i życia żaby na podstawie ilustracji. KARTA PRACY 49
  15. „Bocian i żaba”. Zapoznanie z kolejnymi stadiami rozwoju żaby. https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_Ehttps://www.youtube.com/watch?v=byBEH-3U5BQ.
  1. „Burza” – zabawa muzyczno – ruchowa.
  2. „Motyl” – dowolna praca plastyczna
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp.
  • Zajęcia z logopedii: https://www.youtube.com/watch?v=h4wpaDM-9AY
  • Zajęcia z języka angielskiego: Hello!!!Zbliżamy się do bardzo ważnego dnia dla wszystkich dzieci – już wkrótce Dzień Mamy!! Po angielsku- Mother’s Day.Zaśpiewajcie dla waszych mam  „I love you”: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAengUściskajcie mocno Wasze mamy, namalujcie laurkę lub po prostu posprzątajcie swój pokój: https://www.youtube.com/watch?v=ca9rptz0mDIAle pamiętajmy, że troszkę później świętujemy Dzień Ojca- Father’s Day. Zaśpiewajcie też Waszym tatom  „I love you”:https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQggPozdrawiam gorąco Was wszystkich. Hugs and kisses!!!!!

1 2 3

KONKURSY ROZSTRZYGNIĘTE !!!

Z przyjemnością informujemy, że konkursy plastyczne pt. „Szukaj zysku z odzysku” i „ Ziemia pełna kwiatów” zostały rozstrzygnięte. Do organizatorek konkursu wpłynęło 30 bardzo ciekawych prac. Celem konkursu było upowszechnianie dbania o naszą Ziemię wśród przedszkolaków oraz możliwość rozwijania twórczości dzieci.  Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli wyzwanie i wzięli udział w konkursach. Zwycięzcom gratulujemy i zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnych konkursach. DZIĘKUJEMY, PANI BEATKA I PANI JOASIA.

1110987654142131312

25 – 29.05.2020r. MOI RODZICE

  1. „Kwiaty dla mamy” – łączenie kropek, kolorowanie kwiatów. Ćwiczenia grafomotoryczne.
  2. „Moja rodzina” – nauka wiersza Joanny Myślińskiej pt. „Mamusiu moja”. Dostarczanie dziecku wzorów pięknej, artystycznej mowy. Wzbogacenie i utrwalenie języka literackiego w toku uczenia się wiersza na pamięć.
  3. Zajęcia ruchowe -Kształtowanie sprawności ogólnej.
  4. „Członkowie rodziny” – kończenie rozpoczętych zdań.
  5. „Moja rodzina” – rysowanie kredkami swojej rodziny. Wskazywanie członków rodziny, liczenie z ilu osób składa się rodzina z uwzględnieniem charakterystycznych cech wyglądu.
  6. „Jaki to zawód?” – scenki pantomimiczne.
  7. „Gdzie pracują rodzice?” – wypowiedzi dzieci na podstawie obrazków przedstawiających różne zawody wykonywane przez kobiety i mężczyzn. Wzbogacenie wiadomości dzieci o pracy ludzi w różnych zawodach.
  8. „Strażak” – kolorowanie rysunku puzzli według oznaczonych kolorów. Wdrażanie do precyzyjnego kolorowania płaszczyzny.
  9. „Listonosz” – zabawa matematyczna. Kształcenie umiejętności liczenia za pomocą liczebników porządkowych.
  10. „Idziemy po wysokiej trawie” – zabawa ruchowa naśladowcza
  11. Wiersz „Mama i tata” – https://www.youtube.com/watch?v=kacDeA0UeNI
  12. „Broszka dla mamy” – wykonaj pracę plastyczną dla mamy z tatą; wykonanie kompozycji przestrzennej z masy papierowej. Wdrażanie do prawidłowego określania kształtów: okrągły, owalny, prostokątny, kwadratowy.
  13. „Wyścigi rodzin” – zabawa ruchowa.
  14. „Co robi mama?” – nazywanie czynności, łączenie ilustracji z ich cieniem. Zachęcenie dzieci do wykonywania prac domowych – pomocy rodzicom.
  15. Piosenka „ Dziękuję Mamo”, „ Dziękuję Tato” – https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
  16. „Pomagamy rodzicom” – rozmowa na podstawie ilustracji. Rysowanie kredkami ołówkowymi „Jak ty pomagasz rodzicom”.
  17. „Kartki z kalendarza” – nazywanie dni tygodnia, miesięcy i pór roku.
  18. Zabawy i ćwiczenia poranne.
  19. „Laurka dla mamy i taty”- tworzenie płaskich form, wykonanie laurki. Budzenie radości z wykonania prezentu dla mamy i taty.
  20. „Co robi mama lub tata”? – zabawa dydaktyczna.
  21. „Portret mamy i taty”- rysowanie kredkami portretu rodziców, ozdabianie ramki według podanego wzoru.
  22. „Zgadnij, co narysowałem?” – wykonanie masażyku – zgadywanki.
  23. Dowolna zabawa matematyczna – utrwalenie liczenia do 10.
  • Zajęcia z rytmiki: podane na grupie WhatsApp.
  • Zajęcia z logopedii: https://www.youtube.com/watch?v=ZXIta708SnQ.
  • Zajęcia z języka angielskiego:  Witajcie przedszkolaki!Mam nadzieję, że śpiewaliście te piękne piosenki dla mamy i taty. Spróbujcie jeszcze poćwiczyć i zaśpiewać rodzicom we wtorek!!!Przypomnijmy sobie jeszcze raz piosenkę o rodzinie- pamiętacie – pokazywaliśmy na paluszkach naszych rączek. Poćwiczcie jeszcze razem z filmem:https://www.youtube.com/watch?v=G6k7dChBaJ8. Zapraszam również do zabawy „Be my echo”- „Bądź moim echem”. W piosence „Sing after me” bohaterowie znani z Ulicy Sezamkowej bawią się w echo- powtarzają po sobie dźwięki. Spróbujcie i wy: https://www.youtube.com/watch?v=vtnuHbHbveg. Pozdrawiam Was gorąco!!!  Happy Mother’s Day for your Mums!!!!!

1 2 3

01 – 05.06.2020r. ŚWIĘTO DZIECI

  1. „Dzień Dziecka” – zabawy z rodzicami z okazji waszego święta, wspólne świętowanie
  2. „Moje imię” – wyklejanie z plasteliny.
  3. „Zabawa z wyrazami” – zabawy słownikowe.
  4. „Kałuża” – zabawa ruchowa.
  5. „Nasi koledzy z innych krajów” – wypowiedzi dzieci w oparciu o obrazki tematyczne. Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi. Uczenie tolerancji i szanowania praw innego dziecka. KARTA PRACY 42
  6. BAJKA Z MORAŁEM – https://youtu.be/KlmNrL3uWtI.
  7. „Bawimy się razem” – zabawy w kącikach zainteresowań: lalek, samochodów, klocków.
  8. „Zabawy z kolegami” – wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustracje. KARTA PRACY 43
  9. „Wachlarzyk” – wykonanie pracy przestrzennej z papieru. Rozwijanie wrażliwości na barwę, na działanie plam. Zachęcenie do tworzenia nowych form przestrzennych o określonej funkcji i kształcie.
  10. Moja ulubiona zabawka” – rysowanie kredkami pastelowymi. Kształcenie umiejętności wyszukiwania charakterystycznych cech zabawek.
  11. „Zabawki” – nazywanie przedmiotów, dzielenie nazw na głoski, kolorowanie rysunków. KARTA PRACY 44
  12. Wesoły kleks” – zabawa plastyczna. Wykonanie abstrakcji z wykorzystaniem czarnego kleksa z tuszu.
  13. „Fantastyczne figury” – zabawa ruchowa. „
  14. Wesoły kleks” – domalowywanie farbą akwarelową.
  15. Abstrakcja” – utrwalenie pojęcia.
  16. „Co przedstawia moja praca?” – opowiadanie dzieci na temat swojej pracy.
  17. „Bańki mydlane” – zabawy badawcze z mydłem i wodą, ćwiczenia oddechowe. Zapoznanie dzieci z właściwościami mydła i zasadą powstawania baniek mydlanych.
  • Zajęcia z logopedii: https://wordwall.net/pl/resource/1011730/logopedia/wyrazy-z-g%C5%82oskami-sz-%C5%BCczd%C5%BC-w-nag%C5%82osie
  • Zajęcia z języka angielskiego: Hello, hello!! Witajcie kochane przedszkolaki!!!!Wszystkiego naj, naj, naj, najlepszego z okazji Dnia Dziecka!!!! Życzę Wam dużo zdrówka, szczęścia i wesołej zabawy każdego dnia.Mam dla Was dzisiaj kolorowankę  „Happy Children’s Day”  -bo Dzień Dziecka świętujemy na całym świecie.Mam nadzieję , że wkrótce się spotkamy i zaśpiewamy sobie na powitanie „Hello, How are you?

    Poćwiczcie w domu!!! https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU

    Hugs and kisses!! Pani Kasia

1 2

08 – 12.06.2020r. ZABAWKI

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jestem zabawką”. Dzieci naśladują ruchy zabawek, których nazwy podał rodzic, np. lalki, misia, pajaca.
  2. Zabawy dowolne (konstrukcyjne, układnie puzzli, itp.)
  3. „Nie chce Cię” – zabawa taneczna :https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M
  4. Słuchanie wiersza. – Patrzcie! Mam sukienkę w prążki, granatowe, piękne wstążki… A wy nie! Mam pierścionek i korale, aż pięć misiów i dwie lale… A wy nie! Mam akwarium i chomika, i zegarek, który cyka… A wy nie! I mam jeszcze szklane, nowe kulki różnokolorowe… A wy nie! Tak się chwali, tak się chlubi (nikt w przedszkolu jej nie lubi). Tak się chwali jak najęta! Czemu? Bo jest chwalipięta. A wy nie!
  5. Rozmowa na temat wiersza.
    1. − Czym chwaliła się dziewczynka?
    2. − Jak nazywamy osobę, która się tak chwali?
    3. − A czy wy się chwalicie?
  6. Zabawa dydaktyczna Misie, lalki i inne zabawki.
  7. Oglądanie przygotowanych zabawek. Dzieci nazywają zabawki. Dzielą razem z rodzicem ich nazwy na sylaby (rytmiczny podział), łącząc tę czynność z klaskaniem. Np. lal-ki, mi-sie, sa-mo-cho-dy, pił-ki, ska-kan-ka.
  8. Liczenie przygotowanych zabawek. Dzieci liczą zabawki, np. jedna skakanka, dwa misie, trzy lalki, trzy piłki, cztery samochody.
  9. Segregowanie zabawek według ich rodzajów. Dzieci umieszczają zabawki w obręczach lub pojemnikach według rodzajów. Liczą je.
  10. Porównywanie liczebności zabawek. Dzieci wskazują obręcz z największą liczbą zabawek (samochody), a potem – z najmniejszą liczbą zabawek (skakanka). Porównują liczbę misiów i skakanek; misiów i lalek; lalek i piłek; piłek i samochodów, określając, których zabawek jest mniej/więcej, o ile więcej/o ile mniej lub czy jest ich tyle samo.
  11. Osłuchanie z piosenką „Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
  12. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Na podwórku”.  Rodzic podaje nazwy zabaw na podwórku, a dzieci naśladują te zabawy. Np. zabawy w piaskownicy, jazdę na rowerze, bieganie.
  13. Słuchanie wiersza.  W Afryce, w szkole, na lekcji śmiała się uczniów gromada, gdy im mówił mały Gwinejczyk, że gdzieś na świecie śnieg pada. A jego rówieśnik, Eskimos, też w szkole, w chłodnej Grenlandii, nie uwierzył, że są na świecie gorące pustynie i palmy. Afryki ani Grenlandii my także, jak dotąd, nie znamy, a jednak wierzymy w lodowce, w gorące pustynie, banany. I dzieciom z całego świata chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak z nas samych wyrosną.
  14. Rozmowa na temat wiersza.− Z czego śmiały się dzieci w Afryce ?; W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?; Czego potrzebują wszystkie dzieci?
  15. Zabawy na świeżym powietrzu.
  16. Zabawy piłkami. Każde dziecko dostaje piłkę.Ustawianie piłki względem siebie według poleceń rodzica Np. − Połóżcie piłkę przed sobą. − Połóżcie piłkę za sobą. − Połóżcie piłkę na kolanie, między nogami, obok siebie…
  17. Podrzucanie piłki określoną liczbę razy z głośnym liczeniem.
  18. Słuchanie wiersza E. M. Skorek Skacząca piłka. W miejscach oznaczonych gwiazdką dzieci powtarzają za rodzicem: la, la, la… Mała Ala piłkę ma, piłka skacze: la, la, la. La, la, la.* Ala Ani piłkę da, piłka skoczy: la, la, la. La, la, la.* Ładnie fika piłka ta, piłka tańczy: la, la, la. La, la, la.* Piłkę łapie mała Ala, piłka skacze: la, la, la, la. La, la, la, la.*Czy ktoś wdzięku więcej ma od tej piłki: la, la, la? La, la, la?*
  19. Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci.
  20. Spacer po okolicy- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, liczenie kwiatów, drzew, ptaków…
  21. Zabawy z literą „Z,z”. Ozdabianie litery. Łączenie ozdobionej litery z odpowiednimi literami podanymi obok. Pisanie ołówkiem małej i wielkiej litery „p po śladzie.  KSIĄŻKA Z LITERAMI
  • Zajęcia z logopedii: https://wordwall.net/pl/resource/967701/logopedia/g%C5%82oska-cz.
  • Zajęcia z języka angielskiego: Hello, hello! Witajcie moje drogie przedszkolaki!!Już niedługo prawdziwe, astronomiczne lato. Wszyscy czekamy na wakacje i czas odpoczynku.Przypomnijmy sobie piosenkę , żeby przegonić chmury i deszcz: https://www.youtube.com/watch?v=LFrKYjrIDs8A jak już pojawi się słoneczko, to zaśpiewajmy, o tym, jak będziemy się bawić na dworze. https://www.youtube.com/watch?v=hlzvrEfyL2Y

    Życzę Wam słonecznych dni. Pani Kasia

1

15 – 19.06.2020r. ZABAWY SENSORYCZNE

  1. Ćwiczymy buzie i język – ćwiczenia szczęki, warg oraz przedniej części języka i zabawy artykulacyjne, zabawy z lusterkami.
  2. „Zwierciadło” – zabawa muzyczno – ruchowa.
  3. Zabawy na świeżym powietrzu.
  4. „Żonglowanie piórkiem” – zabawa oddechowa.
  5. „Wrażliwy dotyk – zabawy badawcze. Wykonujemy sztuczny piasek. Poznawanie rodzaju materiału(sztuczny piasek) przez świadome wykorzystywanie zmysłu: dotyku.
  6. „Papierowy stworek” – lepienie z masy papierowej.
  7. „Odgłosy w naszych domach” – zagadki słuchowe.
  8. Zabawy konstrukcyjne – budowanie domów z klocków różnego typu.
  9. „Zapachy nosem czujemy” – zabawa badawcza, wykonanie mapy mentalnej zapachów. Poznawanie zapachów przez świadome wykorzystywanie zmysłu: węchu.
  10. „Spacer z zawiązanymi oczami” – zabawa ruchowa.
  11. „Odczuwamy smaki” – zabawa badawcza. Poznawanie smaków przez świadome wykorzystywanie zmysłu: smaku.
  12. „Segregacja zmysłów”- zabawa ruchowa.
  13. „Co możemy powąchać, spróbować, usłyszeć, dotknąć, zobaczyć?” – zabawy matematyczne, klasyfikowanie zmysłów do obrazków przedmiotów.
  14. „Co moje uszy słyszą” – zagadki słuchowe
    1. https://www.youtube.com/watch?v=qDNPoQ8qVhc
    2. https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM
  • Zajęcia z logopedii: https://wordwall.net/pl/resource/932076/logopedia/g%C5%82oska-s-w-nag%C5%82osie – .
  • Zajęcia z języka angielskiego: Witajcie moi drodzy!!
    Dzisiaj piosenka o wesołych, kolorowych zakupach- przypomnimy sobie kolory i nazwy warzyw i owoców po angielsku:

    A później , jeśli wybierzecie się na spacer na łąkę, spotkacie takie oto zwierzątka:
    https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrITylko pamiętajcie, wybierzcie się na spacerek!!
    Pozdrawiam Was gorąco!!
    Pani Kasia

22 – 26.06.2020r. WAKACJE

  1. „Skacząca piłka” – zabawa rytmiczna.
  2. „Jak to mały Elemelek w wielkim morzu brał kąpiele” – słuchanie opowiadania H. Łochockiej, układanie kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej. Utrwalenie nazwy polskiego morza. Wdrażanie do dłuższego skupiania uwagi.
  3. „Kiedy piasek się lepi?”- zabawa badawcza.
  4. „Wakacje” – pisanie słowa po śladzie, rysowanie wakacyjnych planów. Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości u dzieci.
  5. Spacer – dzielenie się spostrzeżeniami nt. otoczenia przyrodniczego.
  6. „Moje wymarzone wakacje” – praca plastyczna, dowolna technika
  7. „Podróż statkiem” – kolorowanie obrazka, dorysowanie elementów według własnego pomysłu.
  8. „Wakacje”- nazywanie przedmiotów na ilustracji, łączenie z dziewczynką tych, które potrzebne są w czasie wakacji. Łączenie klapek w pary.
  9. „Wakacyjne rachunki” – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
  10. „Pożegnanie z dziećmi” – rozdanie pamiątkowych dyplomów.
  11. „Moje przedszkole” – rysowanie kredkami ołówkowymi według własnego pomysłu.
  12. „Wakacyjny obrazek?” – zabawa słownikowo – gramatyczna.
  13. Zabawy wg własnych zainteresowań wg wyboru dzieci.
  • Zajęcia z logopedii: 
  • Zajęcia z języka angielskiego: 

asia asia2